SAAKP: Letná sezóna bude o udržaní návštevnosti a atraktívnych službách

včera 14:16
Dunajská Streda 6. júna (TASR) - Letná sezóna bude pre segment vodného relaxu najmä o udržaní návštevnosti a ponúkaní atraktívnych služieb. Slovenská asociácia akvaparkov, kúpalísk a plavární (SAAKP) verí, že investície a marketingové kampane jej umožnia udržať konkurencieschopnosť a zvýšiť spokojnosť klientov. Informoval o tom prezident asociácie Gabriel Somogyi. Akvaparky, kúpaliská a plavárne sú podľa asociácie základným pilierom cestovného ruchu v SR. Vlani ich navštívilo približne 6,5 milióna návštevníkov. Od začiatku tohto roka sa však návštevnosť spomalila. Väčšina členov SAAKP musela zvýšiť ceny. Podľa asociácie sa naplno prejavilo zvýšenie DPH na 23 percent. „Naše zariadenia rozdiel o 13 percent nedokážu premietnuť do nákladov inak, len zvýšením cien,“ podotkol Somogyi. Za významnú položku označil personálne náklady. „Samozrejme pociťujeme aj dôsledky transakčnej dane, ceny elektriny a ďalších vstupov,“ doplnil. Ekonomické dôsledky podľa asociácie výrazne obmedzujú aj investície, nielen tie, ktoré slúžia klientom, ale do technologických zariadení, ktoré sú nevyhnutné pre samotný chod prevádzok. SAAKP priblížila, že konkurencieschopnosť voči okolitým krajinám sa po zavedení zvýšenej sadzby DPH a transakčnej dane výrazne znížila. SAAKP zastupuje záujmy svojich členov, slúži ako odborná platforma a poradný orgán pre štátnu správu. V súčasnosti má 31 členov. V piatok sa v Dunajskej Strede uskutočnilo pracovné stretnutie a valné zhromaždenie asociácie. her ima
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring