Vyjadrenie: MPSVR: Inšpekcia v sociálnych veciach bude mať pobočky...

7. decembra 2022 18:52
Vyjadrenie: MPSVR: Inšpekcia v sociálnych veciach bude mať pobočky vo všetkých krajských mestách, ministerstvo cez obchodnú verejnú súťaž hľadá vhodné priestory Bratislava 7. decembra (TASR) - Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlásilo dnes 7. decembra 2022 obchodnú verejnú súťaž. Predmetom ktorej je kúpa ôsmich nehnuteľností v krajských mestách Slovenska pre novovzniknutú Inšpekciu v sociálnych veciach. Nákup nehnuteľností je financovaný z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. Vhodné priestory môžu záujemcovia v obchodnej verejnej súťaži ministerstvu ponúknuť do 31. januára 2023. Celé znenie obchodnej verejnej súťaže s podmienkami nájdete na webstránke Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR: https://www.employment.gov.sk/sk/uvodna-stranka/plan-obnovy-odolnosti/obchodna-verejna-sutaz.html. Inšpekcia v sociálnych veciach od novembra vykonáva dozor pri poskytovaní sociálnych služieb, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele. Efektívnym vykonávaním dozoru v sociálnych veciach sleduje predovšetkým posilnenie ochrany najzraniteľnejších fyzických osôb vzhľadom na ich dlhodobú závislosť na pomoci inej osoby, vzhľadom na vek alebo ťažké zdravotné postihnutie. Ide o osoby, ktoré sú spravidla dlhodobo odkázané na vymedzené druhy sociálnej pomoci. Zriadenie Inšpekcie v sociálnych veciach je jedným z míľnikov Komponentu 13 Plánu obnovy a odolnosti. Reforma dohľadu nad sociálnou starostlivosťou a zabezpečenie infraštruktúry pre jej implementáciu bude o to nevyhnutnejšia, keďže vďaka finančnej podpore z Plánu obnovy a odolnosti dôjde aj k rozšíreniu kapacity komunitnej starostlivosti, a to budovaním nových či rekonštrukciou vybraných druhov zariadení sociálnych služieb. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vznikom útvaru Inšpekcie v sociálnych veciach vytvorilo podmienky na samostatný, nezávislý a nestranný výkon inšpekcie s cieľom jeho zefektívnenia, čím sa prispeje k skvalitneniu poskytovanej sociálnej pomoci. Osem regionálnych pobočiek (ústredie Bratislava, pobočky Trnava, Nitra, Trenčín, Žilina, Banská Bystrica, Košice a Prešov) Inšpekcie v sociálnych veciach v každom krajskom meste počíta celkovo so 180 zamestnancami. Plné obsadenie organizačnej štruktúry plánuje ministerstvo do konca 1. štvrťroka 2024. Súťažné návrhy musia byť podané písomne a doručené ministerstvu poštovou zásielkou na adresu: Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo osobne do podateľne v pracovných dňoch, v pracovnom čase od 11:00 do 15:00 hodiny opäť na adrese: Špitálska 4, 6, 8, Bratislava. Návrhy priestorov ústredia a pobočiek inšpekcie musia byť predložené vo forme a spôsobom ako je uvedené v podmienkach obchodnej verejnej súťaže. Nehnuteľnosti musia spĺňať nasledovné požiadavky: POŽIADAVKY NA NEHNUTEĽNOSTI: 1. Štandard nehnuteľnosti: • novopostavená alebo významne obnovená administratívna budova triedy A alebo B energetickej hospodárnosti budovy kWh/(m2.rok), v súlade s vyhláškou 364/2012 Z. z. alebo • samostatný nebytový priestor v administratívnej budove zodpovedajúcej štandardu uvedenom v predchádzajúcom bode. 2. Lokalizácia budovy • Ústredie a pobočka v Bratislave: - v územnom obvode mesta Bratislava - pešia dostupnosť zo zastávok MHD (max. do 500 m) • Pobočka – krajské mesto (7 pobočiek s pôsobnosťou pre daný samosprávny kraj): - v územnom obvode príslušného krajského mesta - pešia dostupnosť zo zastávok MHD (max. do 500 m). 3. Požiadavky nevyhnutné pre zaradenie súťažného návrhu do obchodnej verejnej súťaže: Požiadavky na dispozičné riešenie priestorov nehnuteľností: • Ústredie Bratislava + pobočka Bratislava (ďalej spolu len ako "Ústredie v Bratislave") - plocha: do 700 m2 (celková úžitková plocha) - plocha zodpovedajúca primeranej potrebe administratívnych priestorov v zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 391/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko v znení neskorších predpisov a príslušných hygienických noriem pre max. 55 zamestnancov, - z hľadiska dispozičného riešenia musí nehnuteľnosť pozostávať z minimálne 23 kancelárií, pričom z toho musí byť: • 8 x kancelária vedúceho zamestnanca najmenej o rozlohe 20 m2, • 15 x kancelária pre referentov (o rozlohe najmenej 10 m2 v prípade obsadenosti jednou osobou, o rozlohe najmenej 12 m2 v prípade obsadenosti dvoma osobami a o rozlohe najmenej 20 m2 v prípade obsadenosti troma osobami), • 2 x zasadacia miestnosť (najmenej o rozlohe 30 m2 ), • 2 x kuchynka, • 2 x miestnosť pre príručnú registratúru (najmenej o rozlohe 12 m2), • 2 x technická miestnosť (najmenej o rozlohe 3 m²), • zázemie pozostávajúce z priestoru serverovne, vnútorných komunikačných priestorov, sociálnych zariadení a pod., v zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 391/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko v znení neskorších priestorov a príslušných hygienických noriem. • Pobočka – krajské mesto - plocha: do 300 m2 (celková úžitková plocha) - plocha zodpovedajúca primeranej potrebe administratívnych priestorov v zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 391/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko v znení neskorších predpisov a príslušných hygienických noriem pre max. 20 zamestnancov - z hľadiska dispozičného riešenia musí nehnuteľnosť pozostávať minimálne z 11 kancelárií, pričom z tohto musí byť: • 1 x kancelária vedúceho zamestnanca v rozlohe najmenej o rozlohe 20 m2, • 7 x kancelária pre referentov (o rozlohe najmenej 10 m2 v prípade obsadenosti jednou osobou, o rozlohe najmenej 12 m2 v prípade obsadenosti dvoma osobami a o rozlohe najmenej 20 m2 v prípade obsadenosti troma osobami), • 1 x zasadacia miestnosť (najmenej o rozlohe 30 m2), • 1 x kuchynka, • 1 x miestnosť pre príručnú registratúru (najmenej 12 m2), • 1 x technická miestnosť (najmenej o rozlohe 3 m²), • zázemie pozostávajúce z priestoru serverovne, vnútorných komunikačných priestorov, sociálnych zariadení a pod. v zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 391/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko v znení neskorších predpisov a príslušných hygienických noriem. Požiadavky na interiér / exteriér nehnuteľnosti a kancelárske priestory: • možnosť uzamykania kancelárskych priestorov pre jednotlivých zamestnancov, • podlaha pokrytá kobercom v kanceláriách a priestoroch zasadačiek zamestnancov, PVC a/alebo keramickými dlaždicami alebo ekvivalentným typom povrchu podľa charakteru ostatných miestností, • tienenie zabezpečené žalúziami (interiérové alebo exteriérové), • zabezpečenie priestorov klimatizačným zariadením pre všetky kancelárske priestory s možnosťou regulácie teploty v každej kancelárii samostatne, • káblové rozvody dát v miestnostiach, ktoré musia byť zabezpečené formou štruktúrovanej kabeláže štandard minimálne CAT5e, t. j. 3 elektro zásuvky na 1 zamestnanca + 1 rezerva, 2 sieťové zásuvky, • ústredný bod štruktúrovanej kabeláže v miestnosti serverovne zabezpečenej chladením a s napojením na záložný zdroj, • serverovňa vybavená kabelážou ukončenou v stojanovom rozvádzači (rack) 19" 42u na patch paneloch (s minimálnym počtom priemerne 1,5 portu na 1 zamestnanca) s napojením na záložný zdroj so zabezpečením chladenia a vetrania priestorov, • rozvody telekomunikačných zariadení vedené do všetkých administratívnych priestorov, Požiadavky na technologické vybavenie nehnuteľnosti: • centrálny samostatne regulovateľný chladiaci a vykurovací systém (nútené vetranie VZT), vzdialený prístup na ovládanie a reguláciu vykurovacieho systému a ohrevu TÚV, • zabezpečenie kúrenia / chladenia priestorov s možnosťou individuálnej regulácie v každom uzatvorenom administratívnom priestore, • individuálne meranie energií (elektrina, voda), • elektrické rozvody – odrušené vrátane prepäťovej ochrany, • záložný elektrický zdroj v budove, • osobný výťah v prípade poschodových budov, • plne bezbariérové riešenie budovy zabezpečujúce bezbariérové užívanie budovy, ako aj prístupovej komunikácie v súlade s vyhláškou Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie Požiadavky na zabezpečovacie systémy nehnuteľnosti: • zabezpečenie budovy kamerovým systémom, V prípade návrhu ponuky na časť administratívnych priestorov v nehnuteľnosti: • ak je budova zabezpečená elektrickou požiarnou signalizáciou, požaduje sa jej funkčnosť, • bezpečnostný vstup do nehnuteľnosti len pre zamestnancov, • podateľňa, poštová schránka, resp. možnosť P. O. BOX. Osobitné doplňujúce požiadavky (nie sú podmienkou pre zaradenie súťažného návrhu do obchodnej verejnej súťaže): • vyhradené parkovacie miesta v budove alebo v bezprostrednej blízkosti budovy zabezpečené proti neoprávnenému parkovaniu (napr. rampa/parkovacie zábrany), minimálny počet parkovacích miest: Ústredie v Bratislave min. 20 miest, pobočky v krajských mestách, min. 10 miest. • bicyklové stojiská voľné aj uzamykateľné, • ďalšie sociálne zariadenie v rámci budovy / administratívnych priestorov, • nabíjacie stojany pre elektrické automobily, • zóny určené pre fajčiarov. TASR o tom informoval tlačový odbor Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. UPOZORNENIE: TASR zverejňuje vyhlásenia, stanoviská, oznámenia v pôvodnom znení, dodanom zadávateľom, bez redakčnej úpravy. V zmysle § 5, ods. 2 zákona č. 167/2008 Z. z. o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve TASR nezodpovedá za obsah týchto informácií. Zverejňovanie vyhlásení, stanovísk a oznámení orgánov verejnej moci vykonáva TASR v zmysle § 3, ods. 5 zákona č. 385/2008 Z. z. o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky ako službu vo verejnom záujme. ktv
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring