Slovenskú Route 66 chcú predĺžiť od Jadranu po Baltské more

14. novembra 2019 9:31
Lopej/Šahy 14. novembra (TASR) - Slovenskú cestu I. triedy I/66, nazvanú tiež SK Route 66, plánujú predĺžiť do ďalších európskych krajín. Cieľom je spojiť Baltské more s Jadranským morom, pričom jadrom tejto trasy má byť práve slovenská cesta. Rokovanie predstaviteľov Slovenskej asociácie Route 66 so zahraničnými partnermi pre dosiahnutie tohto cieľa sa koná vo štvrtok v Šahách. Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011. "Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza," uviedol pre TASR prezident Slovenskej asociácie Route 66 Juraj Smrečan. "Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť ministerstvo dopravy a výstavby v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina. Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 kilometrov spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. Teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora," priblížil. Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor EÚ Route 66, sa podľa Smrečana stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov. Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry. Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltickému pobrežiu. Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov vtedy založila Slovenskú asociáciu Route 66. jop mac
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring
Zóna verejného záujmu