Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 1. februára 2016 11:37
Bratislava 1. februára (TASR-OTS) - Od 1.1.2016 platí nová minimálna výška preddavku pre SZČO a samoplatiteľov vo výške 60,06 eura (v prípade osôb, ktoré majú zníženú sadzbu poistného je to 30,03 eura). Po prvý raz sú SZČO povinné zaplatiť preddavok v novej výške za mesiac január, pričom jeho splatnosť je do ôsmeho dňa nasledujúceho mesiaca. To znamená, že preddavok na poistné za január 2016 je potrebné zaplatiť do 8.2.2016.
SZČO a samoplatitelia, ktorí majú vo svojej banke zriadený trvalý príkaz na úhradu preddavkov na poistné, by nemali zabudnúť zmeniť si ho tak, aby zohľadňoval novú minimálnu výšku preddavku. Podrobné informácie o novej výške preddavku na poistné pre jednotlivé typy platiteľov sú zverejnené na internetovej stránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne - link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.html
S výpočtom alebo overením nového preddavku na poistné pomôže SZČO aj jednoduchá kalkulačka, ktorú platitelia nájdu takisto na internetovej stránke poisťovne – link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/kalkulacka-vypocet-preddavku-poistne-rok-2016-samostatne-zarobkovo-cinne-osoby.html
Online kalkulačku je možné využívať počas celého roku 2016. To znamená, že ak sa aj u SZČO zmenia niektoré podmienky na výpočet preddavku, napríklad sa stane poberateľom dôchodku, môže si opäť jednoducho vypočítať novú výšku preddavku na poistné.
Preddavok si SZČO môžu skontrolovať aj v saldokonte ePobočky.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lk sat