OTS: SZČO a samoplatitelia nezabudnite si zmeniť výšku preddavku na poistné

TASR, 1. februára 2016 11:37

Bratislava 1. februára (TASR-OTS) - Od 1.1.2016 platí nová minimálna výška preddavku pre SZČO a samoplatiteľov vo výške 60,06 eura (v prípade osôb, ktoré majú zníženú sadzbu poistného je to 30,03 eura). Po prvý raz sú SZČO povinné zaplatiť preddavok v novej výške za mesiac január, pričom jeho splatnosť je do ôsmeho dňa nasledujúceho mesiaca. To znamená, že preddavok na poistné za január 2016 je potrebné zaplatiť do 8.2.2016.

SZČO a samoplatitelia, ktorí majú vo svojej banke zriadený trvalý príkaz na úhradu preddavkov na poistné, by nemali zabudnúť zmeniť si ho tak, aby zohľadňoval novú minimálnu výšku preddavku. Podrobné informácie o novej výške preddavku na poistné pre jednotlivé typy platiteľov sú zverejnené na internetovej stránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne - link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.html

S výpočtom alebo overením nového preddavku na poistné pomôže SZČO aj jednoduchá kalkulačka, ktorú platitelia nájdu takisto na internetovej stránke poisťovne – link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/kalkulacka-vypocet-preddavku-poistne-rok-2016-samostatne-zarobkovo-cinne-osoby.html

Online kalkulačku je možné využívať počas celého roku 2016. To znamená, že ak sa aj u SZČO zmenia niektoré podmienky na výpočet preddavku, napríklad sa stane poberateľom dôchodku, môže si opäť jednoducho vypočítať novú výšku preddavku na poistné.

Preddavok si SZČO môžu skontrolovať aj v saldokonte ePobočky.

Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

lk sat

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring