Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 9. novembra 2020 18:58
· Spoločnosť Alibaba spustí luxusné nákupné kanály Farfetch v luxusných pavilónoch Tmall a Luxury Soho; bude tiež investovať do novovzniknutého spoločného podniku Farfetch China a do spoločnosti Farfetch Limited
· Spoločnosť Richemont investuje do novovzniknutého spoločného podniku Farfetch China a do spoločnosti Farfetch Limited; tiež preskúma ďalšie príležitosti na úzku spoluprácu so spoločnosťou Farfetch
· Spoločnosti Farfetch a Alibaba využijú svoje platformy a rozšírené maloobchodné technológie na urýchlenie digitalizácie luxusného priemyslu; tiež vytvoria riadiacu skupinu, ku ktorej sa pripoja vplyvní lídri v oblasti luxusného tovaru, Johann Rupert a François-Henri Pinault
· Artemis zvýši existujúce vlastníctvo v spoločnosti Farfetch ďalšími investíciami
LONDON--(BUSINESS WIRE)(TASR-OTS)--Spoločnosti Farfetch (NYSE:FTCH), Alibaba Group (NYSE:BABA a HKSE:9988) a Richemont (SWX:CFR) dnes oznámili globálne strategické partnerstvo s cieľom poskytnúť luxusným značkám lepší prístup na čínsky trh, ako aj urýchliť digitalizáciu globálneho luxusného priemyslu. Využitím príslušných odborných znalostí a rozsiahleho dosahu každej spoločnosti prinesie toto partnerstvo maloobchod s luxusným tovarom nasledujúcej generácii hladkou integráciou digitálnej a fyzickej sféry.
Táto tlačová správa obsahuje multimediálny obsah. Zobraziť plnú verziu tu: https://www.businesswire.com/news/home/20201105006200/en/
Farfetch bude spustený na luxusných platformách spoločnosti Alibaba v Číne
Spoločnosť Farfetch spustí luxusné nákupné kanály na platformách Alibaba, konkrétne Tmall Luxury Pavilion a Luxury Soho, teda na poprednej čínskej destinácii luxusu v rámci trhu Tmall, ako aj na cezhraničnom trhu Alibaba Tmall Global. Nové kanály rozširujú dosah globálnej luxusnej platformy Farfetch na 757 miliónov spotrebiteľov Alibaba a ponúkajú luxusným značkám viacnásobné riešenie prostredníctvom jedinej integrácie s Farfetch. To poskytne luxusným značkám jedinečnú príležitosť zvýšiť o nich povedomie a zároveň výrazne rozšíriť ich adresný trh spotrebiteľov luxusných produktov prostredníctvom ich účasti na globálnom trhu spoločnosti Farfetch. Pre spotrebiteľov zameraných na luxusný tovar bude poskytnutých niekoľko spôsobov nakupovania ich obľúbených značiek buď prostredníctvom integrácie Farfetch, alebo prostredníctvom už veľmi úspešnej integrácie NET-A-PORTER na Tmall Luxury Pavilion.
Strategické investície do spoločností Farfetch a Farfetch v Číne V rámci globálneho partnerstva investujú spoločnosti Alibaba a Richemont 600 miliónov dolárov (každá po 300 miliónov dolárov) do súkromných konvertibilných zmeniek vydaných spoločnosťou Farfetch Limited. Spoločnosti Alibaba a Richemont tiež investujú 500 miliónov dolárov (každá po 250 mil. dolárov) do spoločnosti Farfetch v Číne, čím získajú 25 %-ný podiel v novom spoločnom podniku, ktorý bude zahŕňať pôsobenie spoločnosti Farfetch na trhu v čínskom regióne. Spoločnosti Alibaba a Richemont majú navyše po treťom roku založenia spoločného podniku možnosť kúpiť ďalších 24 % kombinovanej spoločnosti Farfetch China. Alibaba a Richemont tiež preskúmajú ďalšie príležitosti úzkej spolupráce so spoločnosťou Farfetch pri poskytovaní služieb luxusným značkám. Očakáva sa, že investície spoločností Alibaba a Richemont do spoločnosti Farfetch v Číne a založenie spoločného podniku budú dokončené v prvej polovici kalendárneho roka 2021, ak budú splnené podmienky pre uzatvorenie obchodu.
Okrem toho spoločnosť Artemis súhlasia s navýšením svojich existujúcich investícií do spoločnosti Farfetch nákupom kmeňových akcií spoločnosti Farfetch triedy A za 50 miliónov dolárov.
Urýchlenie digitalizácie globálneho luxusného priemyslu
Luxury New Retail (Nový luxusný maloobchod ďalej len „LNR“) je vizionárska iniciatíva, ktorá využíva najmodernejšie omnichannel maloobchodné technológie spoločnosti Farfetch a Alibaba na uspokojenie potrieb firiem predávajúcich luxusný tovar, vrátane kompletnej sady podnikových riešení poháňaných spoločnosťou Farfetch. Tieto riešenia budú slúžiť ako distribučné stratégie pre jednotlivé značky, ako aj pre multi značky od luxusných spoločností, vrátane plne prepojených webových stránok a aplikácií elektronického obchodu, maloobchodnej technológie s rôznymi kanálmi a prístupu na trhy Farfetch a Tmall Luxury Pavilion prostredníctvom jedinej integrácie.
Spoločnosti Farfetch a Alibaba tiež vytvorili riadiacu skupinu na ďalšie posilnenie iniciatívy LNR, ktorá je zameraná na vedenie digitalizácie globálneho luxusného maloobchodného priemyslu. Predseda predstavenstva spoločnosti Richemont, Johann Rupert, a predseda predstavenstva spoločnosti Artemis, François-Henri Pinault, sa pripoja k spoločnostiam Farfetch a Alibaba v riadiacej skupine LNR ako zakladajúci členovia a prinesú tak svoje skúsenosti z desaťročia vedúceho postavenia v odbore a svoje odborné znalosti.
José Neves, zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Farfetch, povedal: „Toto oznámenie je hlavným krokom v našej misii spájať kurátorov, tvorcov a spotrebiteľov luxusného módneho priemyslu. Investícia vo výške 1,15 miliárd dolárov do spoločnosti Farfetch od spoločností Alibaba Group, Richemont a Artemis je silným potvrdením našej pozície globálnej platformy pre luxus.
Nové iniciatívy so spoločnosťami Alibaba Group a Richemont rozširujú stratégiu spoločnosti Farfetch na podporu digitálnej transformácie prebiehajúcej v luxusnom priemysle, ktorú urýchlili nebývalé výzvy vyplývajúce z pandémie COVID-19. Iniciatíva Luxury New Retail preskúma spôsoby, ako môžeme pomôcť širšiemu odvetviu napredovať a prosperovať vo svete po pandémii COVID.“
Daniel Zhang, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Alibaba Group, uviedol: „Toto vysoko komplementárne partnerstvo spája niektoré z popredných svetových maloobchodných a technologických platforiem, čo predstavuje ďalší míľnik v stratégii spoločnosti Alibaba uspokojiť rýchlo rastúci dopyt po luxusných výrobkoch v Číne. Čínsky trh s luxusnými produktami, ktorý by mal do roku 2025 predstavovať polovicu globálneho predaja luxusných produktov, tvoria stovky miliónov mladých digitálne skúsených spotrebiteľov. Partnerstvom so spoločnosťou Farfetch a rozšírením našich existujúcich vzťahov so spoločnosťou Richemont urýchlime digitalizáciu globálneho odvetvia luxusného maloobchodu a transformujeme zážitok luxusného nakupovania pre spotrebiteľov. “
Johann Rupert, predseda predstavenstva spoločnosti Richemont, uviedol: „V nadväznosti na náš úspešný spoločný podnik so spoločnosťou Alibaba predstavuje tento vývoj ďalšie zmysluplné zrýchlenie našej cesty k iniciatíve Luxury New Retail. Táto iniciatíva je kombináciou silných komplementárnych stránok - najmä s odbornými znalosťami v oblasti luxusného maloobchodu Maisons a hlbokým partnerstvom so značkou YOOX NET-A-PORTER, odbornou prípravou a výnimočnou starostlivosťou o zákazníka - ktorá nám pomôže poskytnúť našim náročným zákazníkom bezproblémový omnichannel zážitok.
Vďaka partnerstvám sme silnejší. Som rád, že sme v spolupráci s Danielom, Josém a François-Henrim uskutočnili našu spoločnú víziu a vytvorili nové štandardy pre budúcnosť luxusného tovaru. “
François-Henri Pinault, predseda predstavenstva spoločnosti Artemis, uviedol: „Potenciál rastu luxusného elektronického obchodu nebol nikdy taký sľubný a význam Číny pre luxusný priemysel je zreteľnejší každým dňom. Vďaka vízii Josého Nevesa hrala spoločnosť Farfetch v posledných rokoch dôležitú úlohu pri zlepšovaní zážitku z omnichannel pre luxusných zákazníkov. Investícia spoločnosti Artemis demonštruje našu vieru v budúcnosť spoločnosti Farfetch a osobne sa teším na skúmanie budúcnosti luxusného maloobchodu s touto skupinou vizionárov a odborníkov.“
Spoločnosť Goldman Sachs International pôsobila ako hlavný finančný poradca a spoločnosť Allen & Company LLC ako finančný poradca spoločnosti Farfetch.
VYDANIE KONVERTIBILNÝCH PRIORITNÝCH CENNÝCH PAPIEROV S 0 %-NÝM VÝNOSOM V HODNOTE 600 MILIÓNOV DOLÁROV SPOLOČNOSŤOU FARFETCH, KTORÉ SÚ SPLATNÉ V ROKU 2030
V súvislosti s vyššie uvedeným strategickým vývojom sa spoločnosti Alibaba Group a Richemont dohodli na kúpe konvertibilných prioritných cenných papierov s 0 %-ným výnosom v hodnote 300 miliónov dolárov splatných do roku 2030 (ďalej len „cenné papiere“) vydaných spoločnosťou Farfetch Limited (ďalej len „spoločnosť“) v celkovej sume 600 miliónov dolárov. Dodatočný kapitál podporí dlhodobú stratégiu spoločnosti Farfetch v poskytovaní globálnej technologickej platformy pre priemysel s luxusnou módou a uľahčí ďalšie zameranie spoločnosti na uskutočňovanie jej rastových plánov a smerovanie k prevádzkovej ziskovosti. Očakáva sa, že predaj cenných papierov spoločnostiam Alibaba Group a Richemont sa vykoná približne 17. novembra 2020 za obvyklých podmienok uzatvárania zmlúv.
V súvislosti s investíciou nominuje spoločnosť Alibaba Group jedného riaditeľa do predstavenstva spoločnosti Farfetch.
Cenné papiere budú splatné 15. novembra 2030, pokiaľ nebudú skôr prevedené, vyplatené alebo spätne odkúpené v súlade s ich podmienkami. Cenné papiere nebudú úročené pravidelne a istina cenných papierov sa nebude zvyšovať. Kedykoľvek pred ukončením obchodnej činnosti v druhý plánovaný obchodný deň bezprostredne predchádzajúci dátumu splatnosti môže držiteľ prevádzať cenné papiere podľa svojej preferencie za počiatočnú konverznú cenu približne 32,29 USD, čo predstavuje 22 %-nú prémiu k objemovo váženej priemernej cene za posledných tridsať (30) obchodných dní končiacich 30. októbra 2020. Po konverzii sa cenné papiere vysporiadajú v kmeňových akciách triedy A (s právom spoločnosti za určitých okolností vysporiadať cenné papiere v kmeňových akciách triedy A, v hotovosti alebo v ich kombinácii, podľa voľby spoločnosti). Ak dôjde k určitým udalostiam, ktoré predstavujú „zásadnú zmenu“ (ako je definované v dokumentoch upravujúcich podmienky cenných papierov), držitelia cenných papierov budú mať právo požadovať od spoločnosti spätný nákup všetkých alebo niektorých cenných papierov za hotovosť pri spätnom odkúpení v cene rovnajúcej sa 100% ich istiny plus všetky akumulované a nezaplatené špeciálne úroky, pokiaľ existujú, a to k dátumu splatnosti. Spoločnosť za určitých okolností zvýši konverzný kurz pre majiteľov, ktorí konvertujú cenné papiere v súvislosti so zásadnou zmenou.
Spoločnosti Alibaba Group a Richemont môžu vyžadovať, aby Spoločnosť odkúpila všetky alebo časť ich príslušných cenných papierov 30. júna 2026 za cenu spätného odkúpenia rovnajúcu sa 100 % hodnoty istiny cenných papierov, ktoré majú byť odkúpené, plus časovo rozlíšené a nezaplatené špeciálne úroky, ak existujú, k uvedenému dátumu spätného odkúpenia.
Spoločnosť nebude môcť vyplatiť cenné papiere pred 15. novembrom 2023, s výnimkou prípadov určitých zmien daňových zákonov. 15. novembra 2023 alebo po tomto dátume môže spoločnosť vyplatiť za hotovosť príslušné cenné papiere alebo ich časť, ak posledná vykázaná predajná cena kmeňových akcií triedy A bola najmenej 130 % konverznej ceny (alebo 200 %, ak podstatnú časť príslušných cenných papierov v tom čase drží spoločnosť Alibaba Group alebo Richemont). Potom je účinnosť najmenej 20 obchodných dní (bez ohľadu na to, či po sebe nasledujúcich) počas ktoréhokoľvek obdobia pozostávajúceho z 30 po sebe idúcich obchodných dní (vrátane posledného obchodného dňa tohto obdobia) končiacich dňom, ktorý bezprostredne predchádza dňu, ku ktorému spoločnosť informuje o vyplatení, pričom umorovacia cena bude rovná 100% z istiny cenných papierov, ktoré sa majú umoriť, plus pripísaný a nezaplatený špeciálny úrok, ak existuje.
Po vydaní budú cenné papiere hlavnými nezabezpečenými záväzkami Spoločnosti a budú mať najvyššie postavenie v oblasti práva na platbu akejkoľvek nezabezpečenej zadlženosti Spoločnosti, ktorá je výslovne podriadená právu na výplatu cenných papierov; a existuje rovnaké právo na zaplatenie akejkoľvek nezabezpečenej zadlženosti Spoločnosti, ktorá nie je tak podriadená. Teda existuje skutočne právo na platbu ktoréhokoľvek zo zabezpečených cenných papierov Spoločnosti v rozsahu hodnoty aktív zabezpečujúcich toto zadlženie. Cenné papiere sú zmluvne podriadené 5,00 % konvertibilných denných papierov spoločnosti, ktoré sú splatné do roku 2025; a štrukturálne nadriadený akejkoľvek zadlženosti a iným záväzkom (vrátane záväzkov z obchodného styku) dcérskych spoločností Spoločnosti.
ZVEREJNENIE INVESTÍCIE SPOLOČNOSŤOU ARTEMIS
V súvislosti s vyššie uvedeným strategickým vývojom spoločnosť Artemis súhlasila s nákupom 1 889 338 kmeňových akcií triedy A vydaných spoločnosťou Farfetch za celkovú sumu približne 50 miliónov dolárov. Očakáva sa, že emitované akcie budú vyplatené približne 17. novembra 2020 za bežných podmienok uzavretia obchodných zmlúv.
Informácie o konferenčnom hovore
Spoločnosť Farfetch uskutoční konferenčný hovor zajtra 6. novembra 2020 o 8:00 východného času, aby prediskutovala vyššie uvedené transakcie a kroky. Poslucháči majú prístup k živému konferenčnému hovoru prostredníctvom zvukového webového vysielania na adrese http://farfetchinvestors.com, kde majú tiež prístup k sprievodnej prezentácii. Po ukončení hovoru bude na rovnakej webovej stránke k dispozícii možnosť prehrať vysielanie po dobu najmenej 30 dní.
Výhľadové vyhlásenia
Táto tlačová správa obsahuje výhľadové vyhlásenia v zmysle zákona o reforme sporov o súkromných cenných papieroch z roku 1995. Všetky vyhlásenia obsiahnuté v tejto tlačovej správe, ktoré sa netýkajú historickej skutočnosti, by sa mali považovať za výhľadové vyhlásenia vrátane, a okrem iného, akýchkoľvek ďalších transakcií a akýchkoľvek súvisiacich výhod, medzi ktoré patrí spoločný podnik Farfetch China a Luxury New Retail, budúce príležitosti a predpokladané obchodné úrovne, budúca finančná alebo prevádzková výkonnosť, plánované činnosti a ciele, očakávaný rast z nich vyplývajúci, trhové príležitosti, stratégie, konkurencia a ďalšie očakávania a/alebo skutočnosti či spoločnosť Farfetch dokončí emisiu cenných papierov a/alebo kmeňových akcií triedy A, a predpoklady, z ktorých vychádzajú vyhlásenia, ako aj vyhlásenia, ktoré obsahujú slová „očakávať“, „mať v úmysle“, „plánovať“, „veriť“, „projektovať“, „predpovedať“, „odhadovať“, „môže“, „mala by“, „predvídať“, a podobné vyhlásenia týkajúce sa budúcnosti alebo majúce povahu budúcnosti. Tieto výhľadové vyhlásenia sú založené na súčasných očakávaniach vedenia. Tieto vyhlásenia nie sú ani sľubmi, ani zárukami, ale zahŕňajú známe a neznáme riziká, neistoty a ďalšie dôležité faktory, ktoré môžu spôsobiť, že skutočné výsledky, výkonnosť alebo dosiahnuté úspechy sa budú podstatne líšiť od akýchkoľvek budúcich výsledkov, výkonov alebo výkonov vyjadrených alebo implikovaných vo výhľadových vyhláseniach, vrátane faktorov diskutovaných v časti „Rizikové faktory“ v našej výročnej správe na formulári 20-F podanej Komisii pre cenné papiere a burzy USA („SEC“) za fiškálny rok končiaci sa 31. decembra 2019, pričom tieto faktory môžu byť príležitostne aktualizované v našich ďalších podaniach pre SEC, ktoré sú prístupné na webovej stránke SEC na www.sec.gov a v sekcii pre investorov na našej webovej stránke www.farfetchinvestors.com. Okrem toho pôsobíme vo veľmi konkurenčnom a rýchlo sa meniacom prostredí a z času na čas sa objavujú nové riziká. Nie je možné, aby náš manažment predpovedal všetky riziká, ani nemôžeme posúdiť vplyv všetkých faktorov na naše podnikanie alebo mieru, v akej môže akýkoľvek faktor alebo kombinácia faktorov spôsobiť, že sa skutočné výsledky budú podstatne líšiť od tých, ktoré sú obsiahnuté v akomkoľvek výhľadovom vyhlásení, ktoré môžeme urobiť. Vo svetle týchto rizík, neistôt a predpokladov sú výhľadové vyhlásenia a okolnosti diskutované v tomto vydaní inherentne neisté a nemusia sa vyskytnúť a skutočné výsledky sa môžu podstatne a nepriaznivo líšiť od tých, ktoré sa predpokladajú alebo sú uvedené v výhľadových vyhláseniach. Preto by ste sa nemali spoliehať na výhľadové vyhlásenia ako na predpovede budúcich udalostí. Okrem toho, výhľadové vyhlásenia uvedené v tejto tlačovej správe, sa týkajú iba udalostí alebo informácií k dátumu, ku ktorému sú vyhlásenia vydané. Pokiaľ to nevyžaduje zákon, nezaväzujeme sa k žiadnej povinnosti verejne aktualizovať alebo revidovať akékoľvek výhľadové vyhlásenia, či už v dôsledku nových informácií, budúcich udalostí a podobne, po dátume, ku ktorému budú vyhlásenia vydané, s cieľom reflektovať výskyt neočakávaných udalostí.
O SPOLOČNOSTI FARFETCH
Farfetch Limited je popredná globálna platforma pre luxusný módny priemysel. Spoločnosť Farfetch, ktorú v roku 2007 založil José Neves pre lásku k móde, a ktorá bola uvedená na trh v roku 2008, začala ako elektronický obchod pre luxusné butiky po celom svete. Farfetch Marketplace dnes spája zákazníkov vo viac ako 190 krajinách s položkami z viac ako 50 krajín a s viac ako 1300 najlepšími svetovými značkami, butikmi a obchodnými domami, čím poskytuje skutočne jedinečný zážitok z nakupovania a prístup k najrozsiahlejšiemu výberu luxusu na jednej platforme. Medzi ďalšie podniky spoločnosti Farfetch patria Farfetch Platform Solutions, ktoré poskytujú podnikovým klientom služby elektronického obchodu a technológií; Browns and Stadium Goods, ktoré ponúkajú spotrebiteľom luxusné výrobky; a New Guards, platforma pre rozvoj svetových módnych značiek. Spoločnosť Farfetch tiež investuje do inovácií, ako je napríklad rozšírené maloobchodné riešenie Store of the Future, a vyvíja kľúčové technológie, obchodné riešenia a služby pre luxusný módny priemysel. Ďalšie informácie nájdete na stránke www.farfetchinvestors.com.
O skupine ALIBABA GROUP
Poslaním skupiny Alibaba Group je uľahčiť podnikanie kdekoľvek na svete. Cieľom spoločnosti je budovať budúcu obchodnú infraštruktúru. Predpokladá, že sa jej zákazníci budú stretávať, pracovať a žiť v Alibabe a že to bude dobrá spoločnosť, ktorá vydrží 102 rokov.
O spoločnosti RICHEMONT
Richemont vlastní portfólio popredných medzinárodných domov uznávaných pre ich charakteristickú históriu, remeselné umenie a kreativitu. Skupina pôsobí v štyroch obchodných oblastiach: Šperkárske domy medzi ktoré patria Buccellati, Cartier a Van Cleef & Arpels; Špecializovaní výrobcovia hodiniek ako sú A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Piaget, Roger Dubuis a Vacheron Constantin; Online distribútori, ako sú YOOX NET-A-PORTER GROUP (NET-A-PORTER, MR PORTER, YOOX, THE OUTNET) a Watchfinder & Co.; a iné oblasti, najmä módne a šperkárske domy, medzi ktoré patria Alaďa, Chloé, dunhill, Montblanc a Peter Millar.
O spoločnosti ARTEMIS
Artemis založil v roku 1992 francúzsky podnikateľ François Pinault. Artemis je rozhodujúcim akcionárom globálnej luxusnej skupiny Kering (Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux a Kering Eyewear). Artemis tiež vlastní celý rad prestížnych spoločností, ako je aukčná sieň Christie’s, vinice Chateau Latour a expedičné plavby Ponant. Ako profesionálny akcionár sa spoločnosť Artemis zameriava na dlhodobý rast a tvorbu hodnoty.
Zobraziť zdrojovú verziu na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20201105006200/en/
Kontakty
Farfetch Investor Relations: Alice Ryder VP Investor Relations IR@farfetch.com
Farfetch Media: Susannah Clark VP Communications, Global
susannah.clark@farfetch.com +44 7788 405224
Brunswick Group farfetch@brunswickgroup.com US: +1 (212) 333 3810 UK: +44 (0) 207 404 5959
Alibaba Group: Julia Hutton-Potts
j.hutton-potts@alibaba-inc.com +44-7307807007
Holly Zhao holly.zhao@alibaba-inc.com +1-5054693316
Ivy Ke ivy.ke@alibaba-inc.com +852-55909949
Richemont: Sophie Cagnard, Group Corporate Communications Director James Fraser, Investor Relations Executive
Investor/analyst enquiries: +41 22 721 30 03; investor.relations@cfrinfo.net Media enquiries: +41 22 721 35 07; pressoffice@cfrinfo.net; richemont@teneo.com
Zdroj: Farfetch Limited
Multimédiá
Logo
Logo
Logo
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.