Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 7. februára 2014 15:44
Spoločnosti Coca-Cola a Green Mountain Coffee Roasters, Inc. vstúpili do dlhodobého globálneho strategického partnerstva
Coca-Cola sa stane partnerom spoločnosti Green Mountain Coffee Roasters, Inc. pri zavedení novej platformy studených nápojov výrobcu Keurig.Coca-Cola kúpi 10 % minoritný podiel v spoločnosti Green Mountain Coffee Roasters, Inc. za 1,25 miliardy amerických dolárov
ATLANTA a WATERBURY, Vt. 5. februára 2014 (TASR-OTS) --(BUSINESS WIRE)-- Spoločnosti Coca-Cola (NYSE: KO) a Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (NASDAQ: GMCR) dnes oznámili, že podpísali 10-ročnú dohodu o spolupráci na vývoji a zavedení globálneho portfólia značky Coca-Cola na účely jeho využitia v rámci chystaného nápojového systému Keurig Cold™ v spoločnosti GMCR. V rámci globálnej strategickej dohody budú spoločnosti GMCR a Coca-Cola spolupracovať, aby priniesli nápojový systém Keurig Cold™ spotrebiteľom na celom svete. V snahe zladiť dlhodobé záujmy spoločnosti tiež uzavreli kúpnu zmluvu na kmeňové akcie, v rámci ktorej spoločnosť Coca-Cola kúpi 10 % minoritnú kapitálovú pozíciu v GMCR.
Podľa podmienok zmluvy o kmeňových akciách Coca-Cola získa 16.684.139 novo vydaných akcií v GMCR za približne 1,25 miliardy dolárov, čo predstavuje približne 10 % podiel vlastníctva v spoločnosti GMCR (po uvedení do platnosti na základe vydania). Cena novo vydaných akcií bola stanovená na 74,98 USD, čo predstavuje váženú priemernú cenu 50. dňa obchodovania (VWAP) k dnešnému uzavretiu trhu.
GMCR bude, ako súčasť strategickej spolupráce, výhradným partnerom spoločnosti Coca-Cola na účely výroby a predaja studených jednorazovo podávaných nápojov značky Coca-Cola. Obe spoločnosti budú taktiež skúmať ďalšie budúce príležitosti na spoluprácu v rámci platformy Keurig®.
"So spoločnosťou Coca-Cola ako globálnym strategickým partnerom pre náš domáci nápojový systém Keurig Cold na báze viacerých značiek veríme, že existuje významná možnosť prémiovať a urýchliť rast kategórie studených nápojov tým, že spotrebiteľom umožníme, aby si inovatívnym a pohodlným spôsobom mohli pripraviť svoj obľúbený čerstvý chladený nápoj jediným stlačením tlačidla," povedal Brian P. Kelley, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti GMCR. "Toto globálne partnerstvo je spojením jedinečnej značky, silných stránok v oblasti distribúcie a marketingu spoločnosti Coca-Cola s inovatívnymi technológiami a odbornými znalosťami GMCR v oblasti nápojov."
"Naša Vízia 2020 vyzýva k rozhodným a včasným opatreniam na neustále zlepšovanie a vyvíjanie nášho globálneho systému s cieľom čo najlepšie slúžiť našim zákazníkom a spotrebiteľom na celom svete," povedal Muhtar Kent, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Coca-Cola. "Táto dohoda demonštruje náš kreatívny prístup k partnerstvu a schopnosť identifikovať a zostať v čele spotrebiteľských trendov ovplyvňujúcich odvetvie. Spojením vedúcej pozície a globálnej stopy značky Coca-Cola s inovatívnou technológiou spoločnosti GMCR budeme schopní spoločne využiť mnoho zaujímavých príležitostí k rastu segmentu jednorazovo podávaných nápojov v rámci odvetvia výroby studených nápojov. Dôležité je, že toto partnerstvo poskytuje našim zákazníkom pohodlný spôsob, ako si vychutnať nápoje obľúbených značiek prostredníctvom domácej prípravy."
Investícia, ktorá podlieha obvyklým podmienkam splnenia štandardných podmienok uzatvárania podobných transakcií vrátane potrebného schválenia regulačnými orgánmi, by sa mala dokončiť v marci 2014.
Systém jednorazovo podávaných nápojov z automatických prístrojov Keurig Cold™ spoločnosti GMCR je v súčasnosti v štádiu vývoja a jeho dostupnosť sa očakáva vo fiškálnom roku 2015. Keurig Cold™ bude využívať jednorazové porciované vrecúška s presným zložením na prípravu čerstvo vyrobených studených nápojov vrátane sýtených nápojov, obohatených vôd, ovocných nápojov, nápojov pre športovcov a čajov v domácnostiach spotrebiteľov, a to len jediným stlačeným tlačidla. Jednoduchosť, kvalita a rozmanitosť – to je to, čo spotrebitelia Severnej Ameriky obľubujú na platforme systému podávania horúcich nápojov značky Keurig®. Systém poskytovania studených nápojov by mal byť podobnou platformou s otvorenou architektúrou ako „hot systém“ Keurig®.
Využitie výnosov GMCR
GMCR má v úmysle realizovať zmysluplný program spätného odkúpenia akcií na zníženie rozriedenia v dôsledku transakcie. To sa uskutoční v rámci existujúceho povolenia na spätné odkúpenie akcií v hodnote 1,1 miliardy dolárov. GMCR okrem toho plánuje v priebehu niekoľkých najbližších rokov použiť časť výnosov z novej emisie akcií na financovanie predpokladaných kapitálových výdavkov na svoj nápojový systém Keurig Cold™.
Firma BofA Merrill Lynch plnila úlohu finančného poradcu spoločnosti GMCR a Baker & McKenzie LLP pôsobí ako právny poradca.
O spoločnosti Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (NASDAQ: GMCR), líder v oblasti kávovarov a kávy, si získala uznávanú pozíciu vďaka oceneniam na poli prípravy kávy, inovatívnej technológii Keurig® Single Cup, a spoločensky zodpovedným obchodným postupom. GMCR podporuje miestne aj globálne komunity investovaním do kávy pestovanej trvalo udržateľným spôsobom a venovaním časti svojho zisku pred zdanením na sociálne a ekologické projekty. Ďalšie informácie získate tu: www.gmcr.com. Ak si chcete zakúpiť výrobky Keurig® a Green Mountain Coffee®, navštívte webové stránky: www.Keurig.com, www.greenmountaincoffee.com alebowww.keurig.ca.
GMCR bežne zverejňuje informácie, ktoré by mohli zaujímať investorov, v sekcii Investor Relations na svojich webových stránkach www.GMCR.com vrátane tlačových správ a kompletných účtovných uzávierok tak, ako ich predkladá SEC. Spoločnosť odporúča investorom, ktorí majú záujem o dôležité informácie a novinky, aby pravidelne navštevovali túto sekciu na jej webových stránkach. Navyše tým, že sa jednotlivci prihlásia na automatic email news release delivery (odber e-mailových tlačových správ spoločnosti), môžu dostávať novinky priamo od spoločnosti GMCR hneď po ich vydaní.
Výhľadové vyhlásenia spoločnosti GMCR
Niektoré informácie v tomto dokumente predstavujú "Výhľadové vyhlásenia". Výhľadové vyhlásenia sa dajú identifikovať podľa toho, že sa nevzťahujú výlučne na minulé ani súčasné skutočnosti. Často obsahujú slová ako "verí", "očakáva", "predpokladá", "odhaduje", "zamýšľa", "plánuje", "pokúša sa" alebo slová podobného významu či slovesá v budúcom alebo podmienenom tvare, ako "bude", "mal by", "mohol by", "môže", "má za cieľ", "zamýšľa" alebo "plánuje". Avšak absencia týchto slov alebo podobných výrazov neznamená, že vyhlásenie nie je výhľadové. Tieto vyhlásenia sa môžu vzťahovať na: očakávaný vplyv nákladov na suroviny a naše cenové opatrenia, na naše výsledky hospodárenia a hrubú maržu, očakávané trendy v oblasti čistých tržieb a hospodárskych výsledkov a ďalších finančných opatrení, očakávanú produktivitu a ďalšie zlepšenie riadenia pracovného kapitálu, úspech zavádzania a vytvárania nových produktových ponúk, vplyv kolísania výmenných kurzov, primeranosť interne vytvorených fondov a existujúcich zdrojov likvidity, ako je dostupnosť bankového financovania, očakávané výsledky hospodárenia podnikov, ktoré sme získali, naša schopnosť vydávať dlhové alebo ďalšie majetkové cenné papiere, naše očakávania týkajúce sa nákupu akcií nášho kmeňového akciového kapitálu v rámci existujúcich povolení, plánovanie výplaty dividend a vplyv vyšetrovania, ktoré spustila SEC, a akýkoľvek súvisiaci súdny spor alebo ďalšie vládne vyšetrovanie či konania týkajúce sa výkonu rozhodnutia. Výhľadové vyhlásenie nie je ani predpoveďou ani zárukou budúcich udalostí alebo okolností a k takýmto budúcim udalostiam alebo okolnostiam nesmie dôjsť. Vedenie spoločnosti je presvedčené, že tieto výhľadové vyhlásenia sú primerané vzhľadom na spôsob a čas ich vykonania. Avšak je potrebná opatrnosť, aby nedošlo k prílišnému spoliehaniu sa na tieto výhľadové vyhlásenia, pretože tieto vyhlásenia sa vykonali len k dátumu, kedy k nim došlo. Výslovne sa zriekame akejkoľvek povinnosti aktualizovať alebo revidovať tieto výhľadové vyhlásenia, či už v dôsledku nových informácií, budúcich udalostí alebo z iného hľadiska. Okrem toho výhľadové vyhlásenia podliehajú určitým rizikám a neistotám, ktoré môžu spôsobiť, že skutočné výsledky sa budú líšiť od minulých skúseností našej spoločnosti a našich súčasných očakávaní alebo predstáv. Tieto riziká a neistoty zahŕňajú napríklad riziká a neistoty uvedené v časti I, "Bod 1A. Rizikové faktory" a časti II "Bod 7. Vedenie diskusie a analýza finančných podmienok a výsledkov operácií" v našej fiškálnej výročnej správe za rok 2013 podanej na formulári 10-K, v znení neskorších predpisov, a na inom mieste v tejto správe a tie, ktoré sa z času na čas uvedú v našich budúcich správach predložených Komisii pre burzy a cenné papiere.
Skutočné výsledky sa môžu od výsledkov uvedených v týchto výhľadových vyhláseniach podstatne líšiť. Výslovne sa zriekame akejkoľvek povinnosti aktualizovať alebo revidovať tieto výhľadové vyhlásenia, či už v dôsledku nových informácií, budúcich udalostí alebo z iného hľadiska.
O spoločnosti Coca-Cola
Spoločnosť Coca-Cola (NYSE: KO) je najväčším výrobcom nealkoholických nápojov na svete a osviežuje zákazníkov viac ako 500 značkami perlivých a neperlivých nápojov. Spolu s najznámejšou značkou Coca-Cola, jednou z najcennejších a najuznávanejších značiek na svete, patria do portfólia našej spoločnosti s hodnotou 16 miliárd dolárov také značky ako Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia a Del Valle. V celosvetovom meradle sme najväčším dodávateľom perlivých nápojov, džúsov, džúsových nápojov a rôznych druhov kávy určených na okamžitú spotrebu. Prostredníctvom najväčšieho systému distribúcie nápojov na svete si spotrebitelia vo viac ako 200 krajinách vychutnávajú naše nealkoholické nápoje v množstve 1,9 miliardy porcií denne. Naša spoločnosť, ktorá sa trvalo angažuje v budovaní trvalo udržateľných spoločenstiev, sa zameriava na iniciatívy, ktoré prispievajú k ochrane životného prostredia, šetreniu prírodných zdrojov, podpore aktívneho, zdravého životného štýlu, vytváraniu bezpečného, začleňujúceho pracovného prostredia pre našich spolupracovníkov a zvyšovaniu hospodárskeho rozvoja komunít, v rámci ktorých pôsobíme. Spoločne s našimi partnerskými závodmi na plnenie fliaš sa radíme medzi 10 najlepších súkromných zamestnávateľov na svete s viac ako 700.000 systémovými spolupracovníkmi. Ak chcete získať viac informácií, navštívte Coca-Cola Journey na webovej adrese www.coca-colacompany.com, sledujte nás na Twitteri na twitter.com/CocaColaCo, navštívte náš blog Coca-Cola Unbottled na webovej adrese www.coca-colablog.com alebo si nás nájdite na LinkedIn na webovej adrese www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.
Výhľadové vyhlásenia spoločnosti Coca-Cola
Táto tlačová správa môže obsahovať vyhlásenia, odhady alebo predstavy, ktoré tvoria "výhľadové vyhlásenia" definované vo federálnych zákonoch USA o cenných papieroch. Všeobecne platí, že slová "veriť", "očakávať", "zamýšľať", "odhadovať", "predpokladať", "plánovať", "chcieť" a podobné výrazy označujú výhľadové vyhlásenia, ktoré obvykle nie sú historickej povahy. Výhľadové vyhlásenia podliehajú určitým rizikám a neistotám, ktoré môžu spôsobiť, že skutočné výsledky sa budú podstatne líšiť od minulých skúseností spoločnosti Coca-Cola a našich skutočných očakávaní a predstáv. Medzi tieto riziká patrí napríklad obezita a iné zdravotné problémy; zlá kvalita a nedostatok vody; zmeny v maloobchodných podmienkach a prostredí podnikania s nealkoholickými nápojmi; zvýšená konkurencia; zvýšený dopyt po potravinárskych výrobkoch a znížená poľnohospodárska produktivita v dôsledku meniacich sa poveternostných podmienok; konsolidácia v maloobchodných kanáloch alebo strata kľúčových maloobchodných zákazníkov alebo zákazníkov v oblasti zásobovania; neschopnosť rozšíriť operácie na rozvojové a rozvíjajúce sa trhy; výkyvy výmenných kurzov; zvýšenie úrokových sadzieb; neschopnosť udržiavať dobré vzťahy s partnerskými podnikmi na plnenie fliaš; zhoršenie finančnej situácie našich partnerských podnikov na plnenie fliaš; zvýšenie sadzieb dane z príjmu, zmeny daňových zákonov alebo nepriaznivé riešenie daňových záležitostí; zvýšenie daní alebo nové nepriame dane v Spojených štátoch alebo na iných veľkých trhoch; zvýšenie nákladov, prerušenie dodávok alebo nedostatok energie a palív; zvýšenie nákladov, narušenie dodávok alebo nedostatok prísad, ostatných surovín alebo obalových materiálov; zmeny zákonov a predpisov vzťahujúcich sa na nápojové nádoby a obaly; významné dodatočné označovanie alebo varovné požiadavky alebo obmedzenia týkajúce sa dostupnosti našich výrobkov; neschopnosť chrániť naše informačné systémy pred prerušením služieb, zneužitím údajov či narušením bezpečnosti; nepriaznivé všeobecné ekonomické podmienky v Spojených štátoch; nepriaznivé ekonomické a politické podmienky na medzinárodných trhoch; súdne spory alebo súdne konania; nepriaznivé poveternostné podmienky; zmeny klímy; poškodenie imidžu našej značky a firemnej povesti vyplývajúce z bezpečnosti výrobkov alebo kvality, ľudských práv alebo práv na pracovisku, obezity alebo iných problémov, a to aj v prípade ich neopodstatnenosti; zmeny alebo nedodržanie právnych a správnych opatrení vzťahujúcich sa na naše výrobky alebo obchodné operácie; zmeny účtovných štandardov; neschopnosť dosiahnuť svoje celkové dlhodobé ciele; pokračujúca neistota na globálnych úverových trhoch; jedna alebo viac finančných inštitúcií našich zmluvných strán si neplatí svoje finančné záväzky alebo skrachuje; neschopnosť realizovať ďalšie cielené výhody prostredníctvom nášho programu produktivity a reinvestícií; neschopnosť obnoviť kolektívnu zmluvu za uspokojivých podmienok alebo nás alebo naše partnerské podniky na plnenie fliaš postihne štrajk, prerušenie práce alebo pracovné nepokoje; budúce poplatky zo zníženia hodnoty vrátane poplatkov účtovaných metódou vlastného investovateľného imania; odstúpenie od plánu viacerých zamestnávateľov týkajúceho sa záväzkov v budúcnosti; neschopnosť úspešne integrovať a spravovať operácie plnenia fliaš riadené alebo vlastnené našou spoločnosťou; globálne alebo regionálne katastrofické udalosti; a ďalšie riziká uvedené v správach našej spoločnosti predkladaných Komisii pre burzy a cenné papiere (SEC) vrátane našej výročnej správy na tlačive10-K za rok končiaci 31. decembra2012a našich následne podaných štvrťročných správach na tlačive 10-Q, ktoré sú k dispozícii od SEC. Nemali by ste sa prehnane spoliehať na výhľadové vyhlásenia, ktoré sa vyjadrili len k dátumu ich vytvorenia. Spoločnosť Coca-Cola nemá žiadnu povinnosť aktualizovať ani revidovať tieto výhľadové vyhlásenia.
Kontakty pre investorov a analytikov:
Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Suzanne DuLong, 802-488-2600
alebo
spoločnosť Coca-Cola
Jackson Kelly, 404-676-7563
alebo
pre médiá:
ICR pre Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Jessica Liddell, 203-682-8208
alebo
spoločnosť Coca-Cola
Ben Deutsch, 404-676-2683
Zdroj: Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Túto tlačovú správu si môžete pozrieť na internetovej adrese: http://www.businesswire.com/news/home/20140205006471/en
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.