OTS: VF Corporation oznámila nové vedecké ciele na urýchlenie programov...

TASR, 6. decembra 2019 15:31

OTS: VF Corporation oznámila nové vedecké ciele na urýchlenie programov spoločenskej a environmentálnej zodpovednosti

Nové ciele sú súčasťou najnovšej správy o udržateľnosti a zodpovednosti s názvom Made for Change (Vytvorené pre zmenu)

Denver 6. decembra (TASR-OTS)(BUSINESS WIRE) - VF Corporation (NYSE: VFC), jedna z najväčších svetových spoločností v oblasti odevov, obuvi a doplnkov, dnes zverejnila najnovšiu iteráciu správy o udržateľnosti a zodpovednosti Made for Change (Vytvorené pre zmenu), ktorá zahŕňa oznámenie o hlavných cieľoch založených na vedeckých poznatkoch (SBT) a odvážnu víziu udržateľných materiálov. Správa spoločnosti VF Made for Change podrobne popisuje ašpirácie spoločnosti na zlepšenie environmentálnych a sociálnych postavení v jej podnikaní, portfóliu značiek, globálnom dodávateľskom reťazci a komunitách po celom svete. Správa tiež zdôrazňuje výsledky dosiahnuté za posledný rok 2018.

„Našich 50.000 zamestnancov zameraných na výkon zdieľa záväzok byť viac než len spoločnosťou zaoberajúcou sa výrobou odevov a obuvi. Snažíme sa byť účelovým podnikom, ktorý využíva silu nášho podnikania na dosahovanie pozitívnych vplyvov na ľudí a planétu, ktorú zdieľame,“ uviedol Steve Rendle, predseda, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti VF. „Sme hrdí na náš pokrok, ale vieme, že toho môžeme urobiť omnoho viac. Naša stratégia Made for Change načrtáva naše výhľadové priority a poskytuje nám nové zameranie, aby sme sa viac a viac posúvali ďalej, keď riešime niektoré z najnáročnejších problémov nášho odvetvia.“

Stratégia Made for Change spoločnosti VF sa zameriava na tri oblasti:

Obežné obchodné modely: Komercializácia obežných obchodných modelov na zníženie vplyvu spoločnosti VF na životné prostredie pri vytváraní nových príležitostí na rast;

Rozsah pre dobro: Využívanie globálneho rozsahu a vplyvu spoločnosti VF na riadenie znižovania dopadov v podnikoch a širšom priemysle; a

Tvorcovia hnutia: Umožnenie, aby spoločnosť VF a jej značky slúžili ako katalyzátor poháňajúci pohyby udržateľného a aktívneho životného štýlu na zlepšenie ľudí a našej planéty.

Hlavné body v správe Made for Change

Ako sa uvádza v správe a v súlade s cieľmi trvalo udržateľného rozvoja OSN, spoločnosť VF dosiahla merateľný pokrok v porovnaní so svojimi cieľmi. Medzi hlavné body patrí:

50 percent distribučných centier spoločnosti VF po celom svete sú zariadenia s nulovým odpadom;

16 budov vo vlastníctve VF je certifikovaných podľa LEED;

- spustenie odvážnej vízie trvalo udržateľných materiálov so zameraním na tri kľúčové koncepcie: regeneratívne, zodpovedné zdroje obnoviteľnej energie a recyklované materiály; a

Zlepšenie živobytia pracovníkov v Bangladéši, Kambodži, Indii, Dominikánskej republike, Vietname, Číne, Keni a Lesothe prostredníctvom programu VCD pre pracovníkov a rozvoj komunít (WCD).

Ciele spoločnosti VF založené na vedeckých poznatkoch schválené na základe iniciatívy Science Based Targets

Nové ciele spoločnosti VF založené na vedeckých poznatkoch (SBT) patria medzi najambicióznejšie v tomto odvetví a sú v súlade s ideológiou dobrého využívania celosvetovej úrovne. SBT sú ciele znižovania emisií skleníkových plynov, ktoré sú v súlade s plnením cieľov Parížskej dohody.

„Spoločnosť VF je najväčšou spoločnosťou v odvetví textilného, odevného a luxusného tovaru, ktorá si stanovila 1,5-stupňový cieľ pre svoje emisie z rozsahu 1 a rozsahu 2 a výrazne pod 2-stupňový cieľ pre emisie z rozsahu 3 súvisiace s výrobkami,“ uviedol Ben Peel, konzultant spoločnosti Carbon Trust.

Spoločnosť VF prešla intenzívnym dvojročným procesom spolupráce s cieľom vyvinúť svoje nové ciele SBT. Spoločnosť spolupracovala s globálnym poradcom, organizáciou Carbon Trust, s cieľom modelovať údaje vo svojich vlastnených a prevádzkovaných zariadeniach, ako aj o všetkých svojich operáciách od farmy po maloobchod; a zapojili sa hlboko do celého hodnotového reťazca. Primárne údaje boli získané z 1 400 zariadení spoločnosti VF, distribučných centier a globálnej logistiky, ako aj od viac ako 100 dodávateľov úrovne 1 a triedy 2, čím sa posilnila jej schopnosť identifikovať a implementovať stratégie znižovania.

Medzi ciele spoločnosti VF v oblasti emisií uhlíka založené na vede patria:

Absolútne zníženie emisií skleníkových plynov v rozsahu 1 a 2 o 55 percent do roku 2030 od základného roku 2017; a

Absolútne zníženie emisií skleníkových plynov v rozsahu 3 do roku 2030 o 30 percent, od základného roku 2017 so zameraním na materiály od farmy po maloobchod, operácie sourcingu a logistiku.

Iniciatíva Science Based Targets presadzuje stanovenie cieľov založených na vedeckých poznatkoch ako účinný spôsob, ako zvýšiť konkurenčnú výhodu spoločností pri prechode na nízkouhlíkové hospodárstvo. Je to spolupráca medzi CDP, Globálnym paktom OSN (UNGC), World Resources Institute (WRI) a World Wide Fund for Nature (WWF) a jedným zo záväzkov We Mean Business Coalition.

„Toto je najkomplexnejšie strategické poradenstvo, ktoré sme dali organizácii o oblasti, ako môže dosiahnuť svoje SBT v rámci svojich vlastných operácií a hodnotového reťazca,“ povedal Tom Delay, generálny riaditeľ organizácie Carbon Trust. „Táto práca vysiela odevnému sektoru silný signál o miere transformácie potrebnej na skutočné riešenie emisií v globálnych dodávateľských a distribučných reťazcoch a viacerých značkách. Proces vývoja spolupráce a zameranie sa na ovplyvňovanie ostatných je to, ako vyzerá skutočné vedenie spoločnosti. Sme nadšení, že spoločnosť VF dosahuje svoje ambiciózne ciele.“

Nová vízia pre trvalo udržateľné materiály

Kľúčom k dosiahnutiu SBT je aj nová vízia udržateľných materiálov spoločnosti VF. Ťažba, výroba a spracovanie surovín predstavujú najväčšiu časť emisií uhlíka spoločnosti VF na celom svete. Inovatívna vízia vytvára jasnú cestu k znižovaniu prostredníctvom ešte odvážneho záväzku:

Do roku 2030 sa spoločnosť VF zaväzuje, že 100 percent z jej prvých deviatich materiálov, ktoré zodpovedajú za približne 90 percent jej uhlíkových emisií súvisiacich s materiálmi, bude pochádzať z regeneratívnych, zodpovedne obnoviteľných zdrojov alebo recyklovaných zdrojov.

Pomocou nástrojov, ako sú index udržateľnosti materiálov v spoločnostiach s odevmi a metodiky analýzy životného cyklu, spoločnosť VF posudzuje výber materiálov v týchto troch oblastiach s cieľom identifikovať najväčšie príležitosti na zníženie vplyvu na životné prostredie, a pochopiť, ako urýchlenie týchto rozhodnutí prispeje k dosiahnutiu vedeckých cieľov.

Viac informácií o spoločnosti VF a jej správe o udržateľnosti a zodpovednosti Made for Change nájdete na stránke www.vfc.com.

O spoločnosti VF Corporation

Spoločnosť VF Corporation bola založená v roku 1899 a je jednou z najväčších spoločností na výrobu odevov, obuvi a doplnkov na svete, ktorá spája ľudí so životným štýlom, aktivitami a skúsenosťami, ktoré si najviac cenia, prostredníctvom rodiny ikonických outdoorových, aktívnych a pracovných odevov ako sú Vans®, The North Face®, Timberland® a Dickies®. Naším cieľom je poháňať pohyby udržateľného a aktívneho životného štýlu na zlepšenie ľudí a našej planéty. Tento účel spájame s neúnavným úsilím o úspešné vytvorenie hodnoty pre všetky zúčastnené strany a využitie našej spoločnosti ako sily dobra. Viac informácií nájdete na stránke vfc.com.

O organizácii Carbon Trust

Carbon Trust je nezávislý odborný partner popredných organizácií po celom svete, ktorý im pomáha prispievať k udržateľnejšej budúcnosti a ťažiť z nej.

Podnikom, vládam a verejnému sektoru poskytujeme poradenstvo o ich príležitostiach v udržateľnom nízkouhlíkovom svete.

Meriame a certifikujeme environmentálnu stopu organizácií, dodávateľských reťazcov a výrobkov.

Vyvíjame a zavádzame nízkouhlíkové technológie a riešenia, od energetickej účinnosti po obnoviteľnú energiu.

Zobraziť zdrojovú verziu na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20191205005251/en/

Zdroj: VF Corporation

Kontakt:

Molly Cuffe

Director, Corporate Responsibility Communications

Molly_Cuffe@vfc.com

UPOZORNENIE: Originál tohto textu je oficiálna záväzná verzia. Preklad uvádzame len ako pomocný text, odvolávajúci sa na originál, ktorý je jediným právne záväzným dokumentom.

Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring