Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 17. apríla 2019 13:21
OTS: Tesco čerstvé šťavy a smoothies v nových obaloch, ktoré sú priateľskejšie k životnému prostrediu
Bratislava 17. apríl 2019 - Spoločnosť Tesco predstavuje nové balenie r-PET fliaš pre vlastnú značku čerstvých štiav a smoothies. Fľaše budú obsahovať aj recyklovaný materiál. Je to ďalší krok k naplneniu záväzku reťazca znižovať vplyv obalového odpadu na životné prostredie.
Tesco chladené šťavy a smoothies sú už teraz k dispozícii v novom, upravenom balení. Zmena, hoci pre zákazníka na prvý pohľad nepostrehnuteľná, má veľký prínos pre životné prostredie. Fľaše s objemom 250 ml a 1 liter sú vyrobené z 30 % recyklovaného materiálu, 750 ml fľaše majú vo svojom obale recyklovaný plast z 50 %.
Materiál r-PET je polyester vyrobený z opätovne využitých plastových obalov, najmä z nápojových fliaš. Vďaka tomu materiál pochádza zo spracovaného odpadu, ktorý je vhodný na recykláciu alebo opätovné použitie, čím prispieva k budovaniu systému tzv. uzavretej slučky.
Táto zmena v materiáloch používaných na balenie štiav a smoothies znamená ročne na Slovensku o 2 400 kg menej plastov!
Podľa analýzy spoločnosti PlasticsEurope sa v roku 2017 v Európe vyrobilo až 64,4 milióna ton plastových obalov. Z toho 7,4 % predstavujú PET obaly. Výskumy ukazujú, že informovanosť o vplyve obalov na životné prostredie sa každoročne zvyšuje. V rokoch 2006 - 2016 sa rozsah recyklácie plastových obalov zvýšil až o 74 %. Tesco chce zákazníkom pomôcť robiť vedomé zodpovedné rozhodnutia. Cieľom reťazca je aj znížiť vplyv obalového odpadu na životné prostredie. Jedným z praktických príkladov sú nové balenia štiav a smoothies Tesco.
Začiatkom tohto roka Tesco oznámilo ambíciu, že všetky obaly značky Tesco budú recyklovateľné alebo opätovne použiteľné do roku 2025 a že do roku 2020 odstráni všetky ťažko recyklovateľné materiály v obaloch produktov vlastnej značky. Cieľom je znížiť množstvo odpadu z obalov aj v prevádzkach.
Okrem toho, Tesco plánuje vytvárať koalície s ďalšími maloobchodnými predajcami, dodávateľmi, obalovým a odpadovým priemyslom s cieľom maximalizovať zhodnocovanie, recykláciu a opätovné použitie plastových obalových materiálov.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.