OTS: SZČO a samoplatitelia nezabudnite si zmeniť výšku preddavku na poistné

TASR, 30. januára 2015 14:05

Bratislava 30. januára (TASR-OTS) - Od 1.1.2015 platí nová minimálna výška preddavku pre SZČO a samoplatiteľov 57,68 eura. Po prvý raz sú SZČO povinné zaplatiť preddavok v novej výške za mesiac január, pričom jeho splatnosť je do ôsmeho dňa nasledujúceho mesiaca. To znamená, že preddavok na poistné za január 2015 je potrebné zaplatiť do 8.2.2015.

SZČO a samoplatitelia, ktorí majú vo svojej banke zriadený trvalý príkaz na úhradu preddavkov na poistné, by nemali zabudnúť zmeniť si ho tak, aby zohľadňoval novú minimálnu výšku preddavku. Podrobné informácie o novej výške preddavku na poistné pre jednotlivé typy platiteľov sú zverejnené na internetovej stránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne - link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.ht ml.

S výpočtom alebo overením nového preddavku na poistné pomôže samostatne zárobkovo činným osobám aj jednoduchá kalkulačka, ktorú platitelia nájdu takisto na internetovej stránke poisťovne – link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.ht ml.

On line kalkulačku je možné využívať počas celého roku 2015. To znamená, že ak sa aj u SZČO zmenia niektoré podmienky na výpočet preddavku, napríklad sa stane poberateľom dôchodku, môže si opäť jednoducho vypočítať novú výšku preddavku na poistné.

Eva Ravingerová, hovorkyňa VšZP

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

lk vs

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring