Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 30. januára 2015 14:05
Bratislava 30. januára (TASR-OTS) - Od 1.1.2015 platí nová minimálna výška preddavku pre SZČO a samoplatiteľov 57,68 eura. Po prvý raz sú SZČO povinné zaplatiť preddavok v novej výške za mesiac január, pričom jeho splatnosť je do ôsmeho dňa nasledujúceho mesiaca. To znamená, že preddavok na poistné za január 2015 je potrebné zaplatiť do 8.2.2015.
SZČO a samoplatitelia, ktorí majú vo svojej banke zriadený trvalý príkaz na úhradu preddavkov na poistné, by nemali zabudnúť zmeniť si ho tak, aby zohľadňoval novú minimálnu výšku preddavku. Podrobné informácie o novej výške preddavku na poistné pre jednotlivé typy platiteľov sú zverejnené na internetovej stránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne - link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.ht ml.
S výpočtom alebo overením nového preddavku na poistné pomôže samostatne zárobkovo činným osobám aj jednoduchá kalkulačka, ktorú platitelia nájdu takisto na internetovej stránke poisťovne – link: http://www.vszp.sk/platitelia/platenie-poistneho/preddavky-poistne.ht ml.
On line kalkulačku je možné využívať počas celého roku 2015. To znamená, že ak sa aj u SZČO zmenia niektoré podmienky na výpočet preddavku, napríklad sa stane poberateľom dôchodku, môže si opäť jednoducho vypočítať novú výšku preddavku na poistné.
Eva Ravingerová, hovorkyňa VšZP
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lk vs