OTS: Spoločnosť Clarivate Analytics uvádza na trh nový rad produktov

TASR, 16. marca 2017 10:52

Spoločnosť Clarivate Analytics uvádza na trh nový rad produktov, ktoré výskumníkom zabezpečia nižšie riziko a časovú úsporu pri voľbe nových cieľov liekov.

Aplikácia Drug Research Advisor (poradca pre výskum liekov) umožní rýchlejší prístup a zabezpečí informovanejšie rozhodovanie len s jedným nástrojom a pomocou najkvalitnejších vizualizácií a analytiky.

Philadelphia 16. marca (TASR/OTS/PRNewswire) - V oblasti objavovania nových liekov je zložité stanoviť si cieľ predklinického vývoja, pritom voľba správneho cieľa je bezpochyby ten najdôležitejší krok v celom procese objavu liekov. Nesprávny prvý krok v procese výberu môže byť veľmi nákladný. Podľa informácií Centra pre lekársky výskum (CMR) bola v roku 2015 miera pravdepodobnosti, že sa vyvíjaný liek dostane z fázy I na trh, nižšia ako 10 % vo všetkých terapeutických oblastiach, pričom hlavnou príčinou zlyhania viac ako polovice liekov vo fáze II a fáze III klinických skúšaní bola účinnosť.

V záujme zníženia rizika a s ním spojených výdavkov je dnes k dispozícii aplikácia Drug Research Advisor, nový rad nástrojov predklinických pracovných postupov od firmy Clarivate Analytics. Aplikácia Drug Research Advisor integruje hlavné kroky predklinického výskumu do jediného pracovného postupu na báze cloudu, ktorý umožňuje rýchlejší prístup k informáciám a v dôsledku toho aj možnosť robiť informovanejšie rozhodnutia. Pomocou tejto aplikácie budú môcť užívatelia získavať najpodstatnejšie manuálne vkladané druhy obsahov z produktov Clarivate Analytics IntegritySM a MetaCoreTM len pomocou jedného nástroja, s použitím najnovších vizualizácií a analytiky.

Prvá aplikácia v rámci Drug Research Advisor, Target Druggability (viazanie liečiva na biologický cieľ s terapeutickým benefitom pre pacienta) podporuje identifikáciu cieľa a výber výskumu na základe integrácie informácií o lieku, biologických dát, experimentálnych informácií a údajov od konkurencie do jediného interaktívneho vyhľadávacieho nástroja. Dátoví vedci zo spoločnosti Clarivate zabudovali do aplikácie zvláštny hodnotiaci algoritmus, ktorý vyhodnotí niekoľko cieľov pre špecifické ochorenie a zoradí ich podľa potenciálu byť najlepším alebo prvým vo svojej triede. Tento hodnotiaci systém pomáha skracovať výberový proces z 12 týždňov na menej ako 30 minút.

S rastúcou efektívnosťou môžu teraz spoločnosti vyhodnotiť viacero cieľov a zvoliť si ten najadekvátnejší pre svoje portfólio, čím predídu mrhaniu času a peňazí na tie nevhodné. Týmto spôsobom dokážu firmy usporiť milióny dolárov nákladov, a čo je ešte dôležitejšie, môžu priniesť na trh viac život zachraňujúcich liekov.

"S ohľadom na mnohé faktory, ktoré je nutné zvážiť pri identifikácii možností ďalšieho rozvoja prvých alebo najlepších spôsobov liečby v danej triede, sa výskumníci často stretávajú s výzvou rýchlo vyhodnotiť cieľovú oblasť súvisiacu s danou indikáciou alebo smerovaním," povedal Leo Lafferty-Whyte, riaditeľ pre objavy a produkty translačnej vedy vo firme Clarivate Analytics. "Aplikácia Target Druggability zjednodušuje dennodenné pracovné postupy našich zákazníkov tým, že dáva stále komplexnejšie dáta do vizuálnej podoby a tak prispieva k ich použiteľnosti."

Ako funguje aplikácia

S aplikáciou Target Druggability začínajú užívatelia vyhľadávanie podľa choroby, cieľa alebo lieku, pričom okamžité výsledky ukážu počet cieľov spájajúcich sa s touto chorobou. Spolu s týmito výsledkami sa vám ukáže vizuálna analytika podľa druhu molekuly a cieľovej skupiny. Je tiež možné využiť užitočné farebné kódovanie, zoskupovanie a určovanie podľa veľkosti, aby sa vám zobrazili metadáta súvisiace s týmito cieľmi ako napríklad najvyššia fáza, ktorú liek dosiahol pre daný cieľ, aktívne verzus neaktívne programy, druhy cieľovej molekuly, biomarkery, zvieracie modely a úrovne genetických dôkazov.

Na základe toho môžu užívatelia hodnotiť úrovne rizika - nové verzus overené ciele - a zoraďovať výsledky na základe vlastných posudzovacích algoritmov, ktoré ťažia informácie z dôkazov o cieľoch. S pomocou úrovne jediného cieľa môžu užívatelia posudzovať pridružené informácie ohľadne cieľov vrátane prehľadov manuálne vkladaných informácií.

Čo hovoria zákazníci

V situácii, keď 58 % cieľov pre lieky v aktívnom vývoji skúmajú už dve alebo viaceré spoločnosti, je výber nového cieľa výskumu rizikový a prináša so sebou nevyhnutnosť zásadne sa odlíšiť od konkurencie a nájsť si svoje špecifikum hneď na začiatku procesu. Preto sa spoločnosť Clarivate zapája do tvorby produktu spolu so svojimi zákazníkmi. Ich spätná väzba bola až neuveriteľne pozitívna.  

Jeden z účastníkov, Patrick Sieber, vedúci výskumného a vývojového laboratória kardiovaskulárnej biológie a fibrózy v spoločnosti Actelion, povedal: "Pomocou aplikácie Target Druggability dokážem rýchlo získať prehľad prostredia cieľa vrátane podmienok a konkurencie."

"Target Druggability môže pomôcť výskumníkom pri výbere cieľa vývoja nových liekov tým, že poskytne ten správny kontext pre rozhodovanie," povedal Dave Deninger, vedúci výskumný pracovník vo firme Vertex Pharmaceuticals, ktorú sa pilotnej fázy zúčastnil tiež.

Aplikácia DRA Drug Research Advisor-Target Druggability sa nedávno dostala medzi piatich finalistov na ocenenie Fierce Innovation Awards.

Viac informácií o Target Druggability alebo spustenie demo, kliknite sem:

https://www.fierceinnovationawards.com/life-science/2016 http://clarivate.com/drug-research-advisor/

Clarivate Analytics

Clarivate™ Analytics zrýchľuje tempo inovácie pomocou dôveryhodných informácií a analytiky pre zákazníkov na celom svete. Poskytuje im možnosť objaviť, ochrániť a komercializovať nové nápady rýchlejšie. V minulosti sme boli súčasťou spoločnosti Thomson Reuters pre oblasť duševného vlastníctva a vedu a dnes vlastníme a prevádzkujeme niekoľko popredných spoločností na báze predplatného so zameraním na vedecký a akademický výskum, patentovú analytiku a regulačné štandardy, informácie z oblasti farmaceutiky a biotechnológií, ochrany obchodných značiek, ochrany registrovaných domén and riadenia duševného vlastníctva. Clarivate™ Analytics funguje ako samostatná spoločnosť s viac ako 4 000 zamestnancami vo viac ako 100 krajinách sveta a vlastní známe značky vrátane Web of Science™, Cortellis™, Thomson Innovation™, Derwent World Patents Index™, CompuMark™, MarkMonitor®, Thomson IP Manager™ a Techstreet™.

Viac informácií nájdete na: clarivate.com.

Foto - https://mma.prnewswire.com/media/478775/Clarivate_Analytics_Target_Druggability_Results.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg

KONTAKT:  Heidi Siegel, Clarivate Analytics, riaditeľ pre vonkajšie vzťahy, +1 215 823 5646 (o), +1 215 356 4504 (m), heidi.siegel@clarivate.com;  Jennifer Figueroa, Clarivate Analytics, vzťahy s médiami, jennifer.figueroa@clarivate.com, 203.824.6261

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring