Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 20. júna 2025 11:48
Slovenský startup s výrobou parfumov na pranie zaznamenal výrazný medziročný rast – z 19,4 mil. € v roku 2023 na 24,2 mil. € v roku 2024 (údaje za 11 mesiacov).
Bratislava, 20. júna (TASR/OTS) - Slovenská spoločnosť PUELLA, známa predajom vlastnej značky prémiových parfumov na pranie a produktov starostlivosti o domácnosť, pokračuje v dynamickom raste. Podľa údajov z portálu FinStat.sk dosiahla spoločnosť medziročný nárast tržieb o viac než 24 % – z 19,4 mil. € bez DPH (2023) na 24,2 mil. € bez DPH (2024, za 11 mesiacov).
„Postupný rast z jedného milióna eur na šesť, neskôr na devätnásť a napokon na dvadsaťštyri je úžasný, no naším cieľom je dostať sa cez päťdesiat miliónov. Na to ale potrebujeme urobiť kroky, s ktorými nám pomôže najmä vyhodnocovanie dát a na ktorých už v súčasnosti pracujeme,“ hodnotí Martin Švenk.
Od roku 2021 vyrástli z necelého milióna € na viac ako 24 mil. € v priebehu troch rokov.
„Za týmito číslami sú stovky hodín práce nášho tímu a jeho rozširovanie, neustále vylepšovanie produktov, expanzia na nové trhy a najmä podpora od našich zákazníkov. Rastieme organicky, ale s jasným zámerom – priniesť kvalitu, ktorá vonia, do čo najviac domácností,“ hovorí CEO spoločnosti, Martin Švenk.
Puella aktuálne pôsobí v 11 krajinách v rámci Európskej únie, pričom najväčší úspech spoločnosť zaznamenáva na slovenskom, českom a maďarskom trhu a výrobu neustále rozširuje.
„V porovnaní s konkurenciou sme v číslach predaja stále jednotkou na trhu. V našom prieskume sa ukázalo, že za posledných pár rokov vzniklo takmer 60 konkurenčných značiek, ktoré sa inšpirovali našim biznis modelom. Sme radi, že sme pre ostatných inšpiráciou a súčasne, že si nás zákazníci vyberajú a uprednostňujú pred konkurenčnými produktmi, čo svedčí o kvalite, ktorú prinášame,“ vysvetľuje Švenk, ktorý za svoju prácu získal mladý podnikateľ nedávno aj prestížne ocenenie EY Začínajúci Podnikateľ Roka 2024.
Kto je Martin Švenk:
Martin Švenk pochádza z Košíc a v roku 2020 založil vlastný startup zameraný na vývoj a predaj parfumov na pranie. Prvé produkty vznikali v detskej izbe jeho rodičovského domu. „Myšlienka sa zrodila z vôní môjho detstva – vône čerstvo vypranej bielizne, ktorú som si spájal najmä s pobytmi u starej mamy. Inšpiráciou bol zahraničný produkt a povedal som si – prečo niečo podobné nevytvoriť aj u nás? A tak som to skúsil,“ spomína dnes úspešný mladý podnikateľ.
Značka dostala názov Puella, čo v latinčine znamená dievča. Názov znie medzinárodne – rovnako ako jeho ambície. Zo skromného nápadu sa postupne stala dynamicky rastúca firma, ktorá dnes patrí medzi silných hráčov na trhu e-commerce. V roku 2024 získal Martin prestížne ocenenie EY Začínajúci Podnikateľ roka 2024, ktoré potvrdzuje jeho inovatívny prístup a podnikateľský drive.
Viac údajov nájdete na FinStat: https://finstat.sk/53991893
#PUELLA #ekonomikarastu #slovenskaznacka #parfumnapranie #finstat #trzby #biznis #startup #ecommerce
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.