OTS: Puberta nie je problém, ktorý treba riešiť

TASR, 14. marca 2014 12:17

Puberta nie je problém, ktorý treba riešiť: možnosť pre dievčatá uspieť v škole

Tento čas premeny má preukázateľne vplyv na identitu a sebavedomie

PARÍŽ/NEW YORK 13. marca 2014--(TASR/OTS) (BUSINESS WIRE)—Organizácia UNESCO a značka Always® spoločnosti Procter & Gamble uvádzajú 13. marca na pôde Organizácie Spojených národov v New Yorku na trh prvú publikáciu osvedčených postupov a praxe v oblasti vzdelávania v puberte a vedenia menštruačnej hygieny. Táto akcia sa uskutoční súčasne s tohtoročným zasadnutím Komisie Organizácie Spojených národov, ktoré sa bude venovať téme "Postavenie žien".

Program rozvoja gramotnosti v Senegale © Always UNESCO

Vzdelávanie v puberte a vedenie menštruačnej hygieny, deviata zo série publikácií organizácie UNESCO Osvedčené postupy a prax v oblasti zdravotnej výchovy, má za cieľ pomôcť prekonať nevedomosť a pocit hanby miliónov dievčat. Puberta predstavuje pre všetkých mladých ľudí obdobie zmien, ale je náročná predovšetkým pre dievčatá, ktoré sú v dôsledku zmien prebiehajúcich v ich tele zmätené, čo sa môže stať významnou prekážkou ich vzdelávania. Je príliš mnoho dievčat, ktoré nie sú na menštruáciu pripravené. V skutočnosti v mnohých častiach sveta dve z troch dievčat uviedli, že nemajú predstavu o tom, čo sa s nimi dialo, keď začali menštruovať. Môže to mať mnoho negatívnych účinkov na ich fyzický a emocionálny vývoj, čo môže viesť k poklesu sebavedomia a slabému výkonu v škole.

Podľa niektorých štúdií, napríklad štúdie Oxfordskej univerzity v Ghane*, 95 % dievčat uviedlo občasné vynechanie vyučovania kvôli menštruácii v škole a výskum v Etiópii** ukázal, že 39 % dievčat uviedlo zníženú výkonnosť v škole z rovnakého dôvodu. Často nedostatok vhodných toaliet v škole v kombinácii so strachom a rozpakmi ešte viac prispievajú k ich vyradeniu z procesu vzdelávania v tomto kľúčovom období ich života.

"Dievčatá, ktoré sa boja ísť do školy počas menštruácie, majú menšiu šancu, že z nich vyrastú plne sebavedomé a emancipované ženy," tvrdí Irina Boková, generálna riaditeľka organizácie UNESCO. "Táto publikácia je dôležitým krokom pri mobilizácii nevyhnutnej globálnej podpory rovnosti dievčat a chlapcov pri vzdelávaní. Musíme zmobilizovať pedagógov, politikov, mimovládne organizácie a súkromný sektor, aby podporovali vzdelávanie v puberte a vedenie menštruačnej hygieny, čo je nevyhnutným prvkom v úsilí o dosiahnutie rodovej rovnosti a prístupu všetkých žiakov ku kvalitnému vzdelaniu."

"Odhaduje sa, že každý rok vstupuje do obdobia puberty 50 miliónov dievčat. Ide o zásadnú životnú fázu, kedy sa získavajú základy vedenia hygieny, rozvíja sa sebavedomie a buduje sa dôvera," hovorí Edgar Sandoval, viceprezident skupiny Global Feminine Care spoločnosti Procter & Gamble. "Myslíme si, že žiadne dievča by nemalo stratiť sebadôveru počas puberty. Značka Always® sa už viac ako 30 rokov angažuje v tom, aby sa zabezpečilo vzdelávanie v puberte miliónom mladých ľudí po celom svete. Toto partnerstvo s organizáciou UNESCO nám umožňuje rozšíriť náš prínos k zmene životov mladých dievčat dneška, žien zajtrajška."

V publikácii sa uvádzajú spôsoby spolupráce všetkých partnerov v oblasti vzdelávania v puberte a vedenia menštruačnej hygieny, ktorá je aktuálna už na základnej škole. Uvádzajú sa v nej aj jasné odporúčania týkajúce sa toho, čo je potrebné na to, aby sa odstránila stigma spojená s menštruáciou a ponúkli sa možnosti všetkým dievčatám, aby sa z nich, až vyrastú, stali plne sebavedomé a emancipované ženy.

Táto publikácia bola vytvorená v rámci partnerstva, ktoré v roku 2011 vzniklo z podnetu organizácie UNESCO a značky Always® spoločnosti Procter and Gamble s cieľom spolupracovať na podpore emancipácie dievčat a mladých žien.

*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C and Ryus C (2009, draft) Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa. University of Oxford

**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa. MSc thesis

O spoločnosti Procter & Gamble

P&G prináša svoje značky približne 4,8 miliardy ľudí po celom svete. Spoločnosť má jedno z najsilnejších portfólií uznávaných značiek vysokej kvality s vedúcim postavením na trhu, medzi ktoré patrí Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® a Whisper®. Spoločenstvo P&G má prevádzky v približne 70 krajinách po celom svete. Najnovšie správy a podrobné informácie o spoločnosti P&G a jej značkách nájdete na internetových stránkach http://www.pg.com.

O organizácii UNESCO

UNESCO je jediná agentúra OSN, ktorá má mandát na to, aby pokryla všetky aspekty vzdelávania. Jej práca zahŕňa rozvoj vzdelávania od predškolského cez základné, stredné a vyššie vzdelanie vrátane technického a odborného vzdelávania a prípravy, neformálneho vzdelávania a vzdelávania dospelých. Organizácia UNESCO šíri holistickú a humanistickú víziu kvalitného vzdelávania po celom svete, realizácie práva každého na vzdelanie a presvedčenia, že vzdelanie zohráva zásadnú úlohu v ľudskom, sociálnom a hospodárskom rozvoji. Viac informácií nájdete na webovej adrese http://www.unesco.org/education a http://www.unesco.org/new/health-education.

Pridajte sa k Live Webstream na: webTV.UN.org (kliknite na oznámenie UNESCO & Always – Politika v oblasti vzdelávania v puberte)

Fotografie/multimediálna galéria sú k dispozícii na webovej adrese: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/

Kontakty

UNESCO Tlačový servis

Sue Williams

T: +33 1.45.68.17.06

M: +33 (0)6.15.92.93.62

s.william@unesco.org

alebo

MSL Group

Laurie Masonson

T: 1.646.500.7807

M: 1.917.459.6164

laurie.masonson@mslgroup.com

Zdroj: Procter & Gamble

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring