Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 4. novembra 2015 8:00
OTS: Partners Group SK spúšťa biometrické podpisovanie zmlúv ako prvá spoločnosť v oblasti finančného sprostredkovania. Vybavovanie finančných služieb sa tak výrazne zrýchli.
Bratislava 4. novembra (TASR-OTS) - PARTNERS GROUP SK, líder v oblasti sprostredkovania finančných služieb, prechádza na efektívnejší spôsob uzatvárania zmlúv. Procesy od novembra urýchli biometrický podpis - digitálna technológia využívaná na notebookoch a tabletoch, ktorú spoločnosť zrealizovala v spolupráci s firmou Softec. O tom, čo prinesie zákazníkovi a samotným spolupracovníkom spoločnosti, hovorí Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK.
Prechádzate na elektronický systém podpisu zmlúv. Čo to pre vás znamená?
V prvom rade inovácie a modernizáciu. Systém technológie digitálneho podpisu dnes využívajú najväčší svetoví lídri v oblasti poskytovania a sprostredkovania finančných služieb. V PARTNERS GROUP SK chceme tento trend nasledovať aj na Slovensku. Zakladáme si v prvom rade na kvalite našich služieb a spokojnosti klienta. Inovácie služieb k tomu neodmysliteľne patria. Zavedením elektronického podpisu pri uzatváraní zmlúv sa komfort nami poskytovaných služieb pre klientov výrazne zvyšuje.
Ako sa zavedenie biometrického podpisu odrazí v bežnej praxi?
Významne sa tým urýchli obeh dokumentov, čím sa skráti celý proces spracovania zmluvy od jej vzniku až po evidenciu v systémoch jednotlivých spoločností. Elektronicky uzatvorená zmluva sa po podpísaní zo strany klienta a po jej kontrole okamžite dátovo prenáša do spoločnosti a jej celkové spracovanie sa zrealizuje v priemere o sedem dní rýchlejšie, ako je tomu pri papierových zmluvách.
Vedeli by ste túto technológiu a procesy priblížiť?
Biometrický podpis je alternatívou k ručnému podpisu. Táto forma podpisovania zvyšuje bezpečnosť pre klienta aj pre finančnú inštitúciu, pretože sa pri nej zohľadňujú špecifické znaky, ako je štýl písma, hrúbka, smer, sklon a rýchlosť písma, či tlak na podpisovací displej. Všetky elektronicky vytvorené a podpísané dokumenty sú uložené v internom systéme spoločnosti v úložisku eDokumenty a kópiu uzatvorenej zmluvy dostáva klient do svojej e-mailovej schránky a, samozrejme, finančný partner, ktorý poskytuje finančnú službu, či už poistenie, alebo investičný produkt.
Spomínate, že nový e-prístup zefektívni procesy v spoločnosti. Ako konkrétne?
Elektronické spracovanie zmlúv so sebou prináša hneď niekoľko výhod. Okrem úspory nákladov spojených s tlačou a doručovaním dokumentov predstavuje aj oveľa menšiu záťaž na administratívu a hlavne časovú úsporu. Dáta do zmluvy sa dopĺňajú z interných systémov, odpadá tak povinnosť zmluvy neskôr prepisovať, respektíve skenovaním spracovávať z papierového originálu. Týmto postupom sa znižuje časová náročnosť aj chybovosť v podobe preklepov v zmluvách. Zavedenie biometrického podpisu tiež predstavuje významný krok z pohľadu našich sprostredkovateľov. Nový systém podpisovania a uzatvárania zmlúv s vybranými finančnými partnermi im zjednoduší prácu, odbremení ich od administratívnej časti práce a umožní im sústrediť sa na to najdôležitejšie a tým je komunikácia s klientom vrátane sprostredkovania kvalitných služieb.
Znamená to, že "papierová" administratíva postupne úplne vymizne?
To nie. Klient má vždy na výber, či uzavrie zmluvu v elektronickej forme s biometrickým podpisom, alebo v klasickej, papierovej podobe. To znamená formou vytlačenia zmluvy s realizáciou podpisu bežným spôsobom.
Toto sú výhody biometrického (digitálneho) podpisu:
Vytváranie návrhov zmlúv a interných dokumentov elektronickou formou
Podpisovanie dokumentácie elektronickou formou (biometrický podpis klienta a spolupracovníka)
Prenos a výmena dát v dátovej forme s partnermi a spolupracovníkmi aj z domova
Realizácia obchodu bez tlačených zmlúv a dokumentov
Zníženie chybovosti a úspora času
Zrýchlenie obehu dokumentov
Zníženie nákladov na tlač, doručovanie dokumentov
Biometricky podpísané návrhy zmlúv nie je potrebné manuálne vypisovať a doručovať
Dokumenty sú uložené v úložisku eDokumenty
Ekologické šetrenie – elektronické služby sú ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lk vs