Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 9. novembra 2015 17:43
Bratislava 9. novembra (TASR-OTS) - Úspešná akvizícia 38 hotelov v strednej a východnej Európe priniesla skupine Orbis nárast príjmu z disponibilnej izby o 11 %, obsadenosť hotelových izieb vzrástla o 6,5 % a EBITDAR sa zvýšil o 10 % na 34,7 milióna eur. Skupina tiež ohlásila uzavretie nových 5 franchise dohôd v Poľsku, Rumunsku a Litve, ako aj zintenzívnenie svojich CSR aktivít. Na Slovensku patria do skupiny hotely Mercure Bratislava Centrum a Ibis Bratislava Centrum. „V januári 2015 dokončil Orbis rozšírenie portfólia o 38 zabehnutých hotelov v 5 nových krajinách v regióne strednej a východnej Európy, čo urýchlilo expanziu našej spoločnosti. V dôsledku tejto významnej transakcie sa pred našou spoločnosťou vynárajú nové výzvy i príležitosti. Solídne finančné a prevádzkové výsledky dosiahnuté ako v treťom štvrťroku, tak aj po celých prvých 9 mesiacoch aktuálneho roka, významne potvrdili schopnosť našej spoločnosti vytvárať hodnotu,“ povedal Gilles Clavia, prezident a generálny riaditeľ Orbis SA.
Finančná a prevádzková výkonnosť
Tretí kvartál roku 2015 priniesol solídny rast prevádzkových výsledkov, čo je zvýraznené ukazovateľom RevPAR (príjem z disponibilnej izby) s navýšením o 11 % až na 42,5 eura. Tento vysoký RevPAR výsledok vyplýva z 2,3 % nárastu priemernej ceny za izbu (ARR), ako aj zo zvýšenia obsadenosti (o 6,5 percentuálneho bodu až po úroveň 82 %). Rast RevPAR potiahli najmä najkvalitnejšie hotely a hotely v strednej škále (nárast o 12,5 %). Hotely ekonomickej triedy zaznamenali RevPAR rast o 7,8 percenta. V treťom štvrťroku dosiahol konsolidovaný prírastok tržieb 85,2 milióna eur a EBITDAR sa zvýšil o 9,9 % až na 34,7 mil. eur. Prevádzkový EBITDA za prvých 9 mesiacov roka dosiahol 62,5 mil. eur, čo predstavuje nárast o 17,8 % v porovnaní s pro forma výsledkami za rovnaké obdobie minulého roka. Správna rada Orbis potvrdila, že stanovený cieľ EBITDA na rok 2015 v rozmedzí 74-76 miliónov eur bude dosiahnutý. „Krajiny v našom regióne sú považované za ekonomiky, ktoré zaznamenávajú najrýchlejší rast v Európe. Vidíme tak príležitosť na ďalší rast. V súčasnej fáze hospodárskeho cyklu sme presvedčení, že nadchádzajúci štvrťrok bude pre Orbis tiež uspokojivý,“ dodal Gilles Clavia.
Orbis ďalej rozširuje svoje hotelové siete
Orbis neprestáva posilňovať svoju pozíciu na trhu. V 3. štvrťroku 2015 bolo podpísaných 5 nových franchise ??dohôd v súlade s plánom rozširovania siete v Poľsku, Rumunsku a Litve. V nasledujúcich troch rokoch sa otvorí v rámci už podpísaných franchisingových manažérskych dohôd 21 hotelov v regióne strednej a východnej Európy. V rámci zvyšovania pohodlia hostí a hotelových štandardov, prechádza viacero hotelov v Poľsku a Maďarku rekonštrukciou a budú znovuotvorené v priebehu nasledujúceho roka.
Skupina Orbis Hotels zavádza trendy v CSR
Skupina Orbis Hotels sa vo svojich aktivitách spoločenskej zodpovednosti sústreďuje okrem podpory Nobody's Children Foundation, projektu na zvýšenie povedomia o ochrane detí pred sexuálnym zneužívaním, aj na projekty udržateľného rozvoja. Nové hotely, ktoré pribudli do siete Orbis, získali certifikáciu BREEAM potvrdzujúcu, že výstavba ako aj prevádzka týchto hotelov je v súlade s myšlienkou trvalo udržateľného rozvoja. Navyše, spoločnosť pozýva k účasti na jeho programoch aj hotelových hostí. Rozhodovaním o použití svojich uterákov sa hostia zúčastňujú na programe Plant for the Planet, v rámci ktorého sa 50% úspor na praní bielizne prideľuje na financovanie opätovného vysádzania stromov v oblastiach, kde ilegálne odlesňovanie mení charakter krajiny. Vďaka fondu bolo zasadených 1 500 000 stromov.
Prevádzkové a finančné výsledky skupiny Orbis
3Q 2015 | 3Q 2014 | 3Q 2014 pro forma | Change 3Q 15/3Q 14 pro forma | |
Príjem z predaja (mEUR) | 86,3 | 48,5 | 80,3 | 7,5 % |
EBITDAR (EUR) | 34,7 | 17,9 | 31,6 | 9,9 % |
Prevádzková EBITDA (mEUR) | 28,5 | 17,6 | 25,5 | 12,0 % |
Obsadenosť | 65,5% | 56,1% | 58,5% | 6,5 pb |
Priemerná sadzba (EUR) | 51,9 | 49,5 | 50,7 | 2,3 % |
Príjem z disponibilnej izby (RevPAR)(EUR) | 42,5 | 35,7 | 38,3 | 11,0 s% |
Skupina hotelov Orbis je najväčšou hotelovou sieťou v Poľsku a v strednej Európe. Orbis zahŕňa viac ako 100 hotelov a je výhradný držiteľ licencie pre všetky hotely značky Accor v 16 krajinách vrátane Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvátska, Česka, Estónska, Maďarska, Litvy, Lotyšska, Macedónska, Moldavska, Čiernej Hory, Poľska, Rumunska, Srbska, Slovenska a Slovinska. Spolu ponúka takmer 19 tisíc hotelových izieb. Hotely vystupujú pod menami ako Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles a ibis budget. Tieto značky, známe po celom svete ponúkajú rôznu úroveň služieb, od luxusných 5-hviezdičkových hotelov až po jednohviezdičkové. Strategickým investorom skupiny Orbis je Accor, svetový líder medzi hotelovými operátormi. Accor víta svojich obchodných i dovolenkových cestovateľov v 92 krajinách sveta, vo všetkých hotelových úrovniach: luxusných v hoteloch Sofitel, Pullman, MGallery a Grand Mercure, v strednej triede v hoteloch Novotel, Suite Novotel, Mercure a Adagio a v ekonomickej triede v hoteloch ibis, ibis Styles, ibis budget a hotel F1. Sieť disponuje elektronickým objednávkovým systémom, najmä cez portál accorhotels.com, webstránky svojich značiek a tiež cez vernostný program Le Club Accorhotels. Accor poskytuje vzdelávanie svojim 170 tisícom zamestnancov v hoteloch spadajúcich pod značku Accor.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lt