Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 5. novembra 2015 13:46
Bratislava 5. novembra (TASR-OTS) - V spolupráci so Štátnou veterinárnou a potravinovou správou (ŠVPS) SR sa dnes v Bratislave uskutočnilo špecializované školenie zamerané na podmienky predaja exotického ovocia a zeleniny. Uskutočnilo sa z iniciatívy Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) a zúčastnili sa ho špecialisti z členských obchodných reťazcov - Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, zodpovední za kvalitu predávaného ovocia a zeleniny na obchodných prevádzkach. „Považujeme za dôležité, aby v predvianočnom období, ktoré je charakteristické aj zvýšeným predajom exotického ovocia a zeleniny, boli naši obchodníci čo najviac informovaní o podmienkach, ktoré sú pre zabezpečenie kvality predaja tohto sortimentu potrebné. Chceme tak docieliť, aby zákazníci odchádzali z našich obchodov aj po tejto stránke čo najspokojnejší,“ hovorí na margo témy školenia Ing. Katarína Fašiangová, PhD., predsedníčka SAMO.
Školiteľom na podujatí bol špecialista ŠVPS SR na kontrolu kvality ovocia a zeleniny v obehu, ktorý oboznámil prítomných zástupcov obchodných reťazcov, združených v SAMO, s požiadavkami na zabezpečenie kvality exotického ovocia a zeleniny pri ich predaji. Ide napríklad o správny postup pri posudzovaní stupňa ich zrelosti, miery poškodenia, požiadaviek na zabezpečenie vhodných podmienok skladovania a ďalších. „Vítam, že obchodníci vyvíjajú z vlastnej iniciatívy takéto školenia, lebo sa tým môže predísť mnohým nedostatkom,“ poznamenal Ing. Jaroslav Remža, PhD., z odboru kontroly potravín rastlinného pôvodu a zároveň vedúci oddelenia krížového plnenia a delegovaných činností ŠVPS SR.
J. Remža na záver odpovedal aj na konkrétne otázky prítomných zástupcov obchodu, ktorí mali zároveň možnosť priniesť aj vzorky exotického ovocia v rôznych štádiách jeho zrelosti, a tak aj na konkrétnych vzorkách prediskutovať správne postupy pri posudzovaní ich predajnej kvality.
SAMO združuje spoločnosti obchodu, ktoré na Slovensku v súčasnosti prevádzkujú 470 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok. Členovia SAMO sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz preinvestovali spolu takmer 2,5 miliardy eur, a to bez úľav v rámci štátnej pomoci. Členovia združenia sa zároveň radia aj medzi najväčších zamestnávateľov na Slovensku. V súčasnosti spolu zamestnávajú viac ako 23 tisíc ľudí. Na pultoch svojich predajní ponúkajú v každom okamihu spolu približne 230 miliónov kusov výrobkov.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lt gl