Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 25. septembra 2014 11:00
GOTHENBURG, Švédsko, 25. septembra 2014 /TASR/OTS/PRNewswire/ --Nová smernica o síre pre lodnú dopravu v oblasti SECA na severe Európy, ktorá nadobudne platnosť 1. januára 2015, je dobrá pre životné prostredie, ale má významný ekonomický dopad na podnikanie spoločnosti Stena Line. Celý program zmien, ktorý sa začal v roku 2013 a ktorý má priniesť zvýšenie úspory 1 miliardu švédskych korún, je do veľkej miery výsledkom ovplyvnený novými pravidlami. Príkladom týchto opatrení je zníženie počtu plavidiel na trase Trelleborg - Sassnitz z dvoch na jedno. Ďalším príkladom je, že v dôsledku zvýšenia nákladov na lodné palivo je spoločnosť Stena Line teraz nútená zvýšiť ceny za nákladnú dopravu.
"Z ekonomického hľadiska je toto jedným z najnegatívnejších politických rozhodnutí od zrušenia oslobodenia od dane. Máme pozitívny prístup k predpisom na zlepšenie stavu životného prostredia pokiaľ sú rovnaké pre všetkých a pokiaľ sa zavádzajú v miere, ktorú my i naši zákazníci dokážeme zvládnuť - ale toto nemožno povedať o nových predpisoch o síre. V konečnom dôsledku má zvýšenie nákladov na lodné palivo negatívny vplyv na vývoz a dovoz v krajinách severnej Európy, pretože významnú časť prepravy tvorí námorná preprava," povedal Carl-Johan Hagman, generálny riaditeľ spoločnosti Stena Line.
Pre spoločnosť Stena Line tieto zmeny znamenajú zvýšenie nákladov na lodné palivo o jeden milión švédskych korún denne alebo o približne 450 miliónov švédskych korún za rok v dôsledku drahšieho paliva s nízkym obsahom síry.
"Preto sme pri nákladnej preprave museli zvýšiť ceny o približne 15 %. Chceme ponúkať rovnakú kvalitu služieb a pokračovať v našom úsilí ponúkať dopravu priaznivú k životnému prostrediu. To znamená, že našim zákazníkom musíme účtovať vyššie ceny, aby sme kompenzovali zvýšené náklady," povedal Carl-Johan Hagman.
V rámci svojho programu na úsporu energie spoločnosť Stena Line od roku 2005 pracuje na znižovaní nepriaznivého vplyvu dopravy na životné prostredie, čím sa jej podarilo každý rok znížiť energetickú spotrebu plavidiel o 2,5 %. Súčasne s prechodom na naftu s nízkym obsahom síry spoločnosť Stena Line realizuje niekoľko projektov zameraných na alternatívne palivá a rozličné techniky znižovania emisií.
"Začiatkom roku 2015 začneme realizovať na jednom z našich trajektov skúšobný projekt s metanolom ako lodným palivom. Zároveň skúmame technológie na odsírovanie spalín a možnosť využitia skvapalneného zemného plynu ako lodného paliva. Samozrejme, že prestavba našich trajektov si vyžiada určitý čas a bude nás stáť veľa peňazí," povedal Carl-Johan Hagman.
Podrobnejšie informácie môžete získať od Jespera Walterssona, riaditeľa spoločnosti Stena Line pre komunikáciu, tel. +46(0)31-85-85-32 alebo +46(0)704-85-85-32.
Zdroj: Stena Line
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.