Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 28. mája 2025 14:41
OTS: Mladí kreatívci z trnavskej UCM ukázali, ako hovoriť o alkohole a zodpovednosti s rozumom
Trnava 28. mája (TASR/OTS) - Študenti FMK UCM vytvorili kampane, ktoré môžu zaujať nielen Slovensko, ale aj Európu.
Edukácia o zodpovednom správaní môže byť cool! Presne to si povedali študenti Katedry marketingovej komunikácie FMK UCM v Trnave, keď dostali možnosť vytvoriť vlastnú originálnu komunikačnú kampaň, zameranú na edukáciu o zodpovednosti pri konzumácii alkoholu – bez moralizovania, ale s rozumom. Výsledkom sú nápady plné originality, emócie aj odvahy. A možno ich čoskoro uvidíme aj na medzinárodnej úrovni.
Projekt vznikol na podnet európskej iniciatívy spiritsEUROPE v rámci prestížneho projektu United in Moderation a v spolupráci s OZ Fórum Pi s rozumom Slovensko (FPSR). „Študenti a študentky Kabinetu kreativity FMK dostali príležitosť podieľať sa na vytvorení kampane s celospoločenským presahom, ktorou oslovia svojich rovesníkov. Cieľom bolo nájsť spôsob, ktorý mladých zaujme, zabaví a popritom podnieti pochopiť, že alkohol je len jeden a pri jeho konzumácii treba myslieť predovšetkým na zodpovedné správanie,“ približuje detaily súťaže Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD., CEO & New Business manažérka študentskej marketingovej agentúry Kabinet kreativity.
Na kampaniach pracovali študenti počas niekoľkých týždňov v malých skupinkách a svoje nápady odprezentovali začiatkom mája pred porotou, zloženou zo zástupcov FPSR Tomáša Hubu a Zuzany Bôrikovej, výkonnej riaditeľky Rady pre reklamu Evy Tiko Rajčákovej, managing directorky PR agentúry 10/10 Communications Michaely Hanákovej a psychologičky Terézie Valachovej. V porote bol aj Matúš Majer, Head of Native Ads portálu Startitup, ktorý je mediálnym partnerom tejto súťaže a tiež odborní asistenti FMK UCM Martin Klementis a Igor Piatrov.
Porota posudzovala okrem kreativity aj to, či má kampaň potenciál realizácie aj mimo Slovenska, resp. v členských štátoch európskeho projektu spiritsEUROPE a či dokáže naozaj prispieť k lepšiemu pochopeniu rizík spojených s nadmerným pitím. „Študenti si na prezentáciách vyskúšali prácu na reálnej zákazke aj obhajobu pred odbornou porotou. Teší ma, že dostali možnosť spolupracovať s reálnym zadávateľom a naučili sa prispôsobiť svoju kreativitu reálnym potrebám zadania. Bola to skvelá prax,“ hodnotí Vladimíra Jurišová. A výsledky?
1. miesto:
- Klaudia Stanislavská a Jozef Prokein: Pi menej, zaži viac – nadmerné pitie alkoholu môže človeka pripraviť o tie najkrajšie zážitky
2. miesto:
- Angelika Szarková a Nina Mášiková: Generácia zmeny – prelomenie stereotypného vnímania prepojením slovenských tradícií a modernej kultúry
3. miesto:
- Alexandra Šabová a Jela Vážanová: Generácia zmeny – generácia Z nemusí byť taká, ako ju vnímajú starší
Víťazné tímy získali finančnú odmenu a prezentácia kampane Klaudie Stanislavskej a Jozefa Prokeina poputuje do európskeho kola súťaže, kde zabojuje o pozornosť medzinárodnej poroty spolu s prácami z ďalších krajín. „Bolo inšpirujúce vidieť, ako mladí ľudia rozmýšľajú tvorivo, citlivo a dokážu spojiť edukáciu s kreativitou a s ohľadom na spoločenský dopad. Všetky nápady boli odvážne, premyslené a komunikačne silné. Študenti ukázali nielen cit pre tému, ale aj schopnosť vytvoriť kampane, ktoré majú medzinárodný potenciál a som presvedčený, že ich práca zaujme aj odbornú porotu na európskej úrovni, keďže projekt paralelne prebieha v ďalších siedmich krajinách EÚ. Verím, že sa nám podarí posunúť niektoré z nich ďalej a aj prakticky realizovať v rámci našich aktivít. Rovnako tak dúfam, že spolupráca s UCM sa týmto nekončí a úspešne bude pokračovať v ďalších rokoch,“ uzatvára Tomáš Huba.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.