Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, dnes 13:39
OTS: METRO, spoľahlivý partner slovenských podnikateľov a gastronómie, oslavuje 25 rokov
Bratislava 17. októbra (TASR/OTS) – Pred 25 rokmi otvorilo METRO svoje brány prvým slovenským zákazníkom. Dnes je z neho stabilný veľkoobchodný partner pre viac než 180 000 podnikateľov, z ktorých takmer 26 000 nakupuje od úplného začiatku. Oslava tohto jubilea však nie je len o číslach a úspechoch, ale najmä o dôvere, spolupráci a inováciách, ktoré METRO prináša už štvrťstoročie.
METRO vstúpilo na slovenský trh v novembri 2000, kedy otvorilo svoje veľkoobchodné predajne v Ivanke pri Dunaji, Nitre a Zvolene. Postupne sa otvárali ďalšie predajne v Košiciach, Žiline a Devínskej Novej Vsi. Za štvrťstoročie pôsobenia stálo METRO pri úspechu mnohých slovenských podnikateľov. Od prvých zákazníkov, ktorí prekročili prah predajní pred 25 rokmi, až po tisíce firiem, ktoré s ním spolupracujú dnes – všetci sú súčasťou príbehu, ktorý sa píše spoločne.
Široké portfólio a kvalita – všetko pod jednou strechou
METRO prinieslo na slovenský trh niečo, čo tu dovtedy chýbalo – miesto, kde profesionáli hlavne z oblasti gastronómie a maloobchodu našli všetko, čo potrebujú, pod jednou strechou. Spojenie širokého sortimentu, kvalitných surovín a spoľahlivých dodávateľov sa rýchlo stalo oporou pre každodennú prácu kuchárov, obchodníkov aj podnikateľov z rôznych oblastí. Dnes má v tomto veľkoobchode viac ako 180 000 zákazníkov možnosť vybrať si z ponuky takmer 20 000 produktov, ktoré tvoria základ, na ktorý sa môžu spoľahnúť. Od čerstvých rýb, cez rôzne druhy mäsa až po ovocie a zeleninu, METRO prináša sortiment, ktorý podporuje každodennú prácu v kuchyni aj obchode. Približne 7000 produktov pochádza priamo zo Slovenska od viac ako 300 slovenských partnerov.
Okrem známych značiek prináša METRO na svoje regály aj viac ako 5 200 vlastných produktov. Pravidelne prichádza s produktovými inováciami, ktoré vyvíja spoločne a podľa požiadaviek a potrieb svojich zákazníkov. Patria medzi ne napríklad produkty projektu Chytrý kuchár, ktoré znižujú nároky na pracovnú silu, obmedzujú odpad, uľahčujú organizáciu práce a zlepšujú hygienu. Dôležitá je vždy kvalita. „Keďže v METRO nakupujú profesionáli, ktorí chcú len to najlepšie, my musíme byť v kvalite vždy o krok napred. Našou najvyššou prioritou je poskytovať zákazníkom bezpečné a kvalitné výrobky,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.
Podpora rodinných a nezávislých obchodov
V roku 2012 METRO spustilo franšízový koncept Môj obchod, ktorý sa stal oporou pre stovky malých a nezávislých predajní po celom Slovensku. Dnes je súčasťou siete už viac než 660 obchodov, ktoré spája jednotná značka, marketingová podpora, výhodné nákupné podmienky a odborné poradenstvo. METRO tak pomáha menším obchodníkom rásť a lepšie konkurovať veľkým reťazcom.
METRO reaguje aj na meniace sa prostredie a presun podnikania do digitálneho sveta. Popri tradičných službách – nákupu v 6 veľkoobchodných prevádzkach na Slovensku rozšírilo v roku 2010 svoje služby o službu Distribúcia a prinieslo nástroje, ktoré zákazníkom uľahčujú prácu a zvyšujú ich konkurencieschopnosť. Vďaka mobilnej aplikácii Moje METRO sa zlepšila komunikácia so zákazníkmi a akciové ponuky, lojalitný program sú dostupné pre nich aj v digitálnej forme. Digitálny nástroj DISH, zavedený v roku 2020, dnes pomáha viac než 1 250 gastroprevádzkam získať väčšiu viditeľnosť v online priestore.
Partner slovenskej gastronómie
METRO sa už štvrťstoročie aktívne podieľa na rozvoji slovenskej gastro scény. Okrem toho, že poskytuje kvalitné suroviny, prepája profesionálov s lokálnymi producentmi. METRO stálo napríklad aj pri zrode slovenskej edície prestížnej svetovej kulinárskej súťaže Bocuse d’Or, známej aj ako „gastronomická olympiáda“. V roku 2025 sa stalo partnerom Gault&Millau, prvého medzinárodného gastro sprievodcu pôsobiaceho na Slovensku, ktorý oceňuje a hodnotí reštaurácie a šéfkuchárov.
Dôležitú úlohu zohráva aj METRO akadémia, v ktorej sa vzdelávajú nielen skúsení profesionáli, ale aj študenti odborných škôl. Jej cieľom je prinášať vedomosti o trendoch a inováciách, ale aj vytvárať platformu, kde sa kuchári či majitelia gastro podnikov môžu navzájom inšpirovať a deliť o skúsenosti – aj napriek tomu, že v podnikaní sú konkurentmi. Týmito aktivitami METRO dlhodobo posilňuje gastronomickú komunitu, prispieva k zviditeľňovaniu slovenskej kuchyne doma i v zahraničí a pomáha zvyšovať celkovú úroveň gastronómie na Slovensku.
Stabilný zamestnávateľ s dôrazom na rozvoj zamestnancov
„Našou hlavnou silnou stránkou sú naši ľudia, ich zručnosti a schopnosť lepšie obslúžiť našich zákazníkov. Je pre nás dôležité, aby naši kolegovia a kolegyne boli vo svojej práci spokojní a chodili do nej s radosťou.“ Spoločnosť METRO aktuálne zamestnáva 1 200 ľudí, pričom viac ako 15 % z nich pracuje vo firme vyše 20 rokov. METRO si zakladá na rovnosti. 50 % zamestnancov tvoria ženy a 50 % muži, pričom takmer tretina žien zastáva manažérske pozície. Firma svojim zamestnancom ponúka rôzne benefity, vzdelanie a kariérny rast.
„Dbáme na to, aby mal každý príležitosť rásť a rozvíjať sa.“ METRO vytvára príležitosti aj pre študentov stredných odborných škôl so zameraním na obchod a služby, ktorí tam môžu absolvovať duálne štúdium. „Našim cieľom je podporovať mladých ľudí, aby získali prax a lepšie sa pripravili na svoje budúce povolanie,“ dodáva Romain Vincent.
Záväzok do budúcnosti
METRO sa pozerá dopredu s jasným cieľom – byť moderným a udržateľným partnerom pre svojich zákazníkov. Do roku 2040 sa zaviazalo dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo svojich prevádzkach. Systematicky investuje do riešení, ktoré prinášajú efektívnejšie a šetrnejšie fungovanie. Nové technológie v oblasti chladenia, fotovoltiky, osvetlenia či elektronických cenoviek pomáhajú znižovať dopad na životné prostredie a zároveň zlepšujú komfort zákazníkov.
Dôležitou súčasťou tejto cesty je aj modernizácia logistiky – presun skladov mäsa (2023) a ovocia a zeleniny (2025) z Českej republiky na Slovensko, ako aj vybudovanie nového konceptu logistického skladu, ktorý predstavuje významný míľnik v histórii METRO Slovakia. Tento inovatívny koncept spája všetky logistické procesy pod jednu strechu, čím zvyšuje efektivitu, skracuje dodacie lehoty a zároveň podporuje udržateľnosť celého dodávateľského reťazca. „Iba zosúladením našich cieľov s potrebami prírody a ľudí môžeme byť dlhodobo úspešní,“ uzatvára Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.
Poďakovanie partnerom a zákazníkom
Pri príležitosti 25 rokov na slovenskom trhu METRO ďakuje všetkým svojim zákazníkom, dodávateľom a obchodným partnerom, ktorí stáli pri jeho ceste a prispeli k tomu, že sa stal stabilným partnerom slovenskej gastronómie a maloobchodu. Spoločná dôvera a spolupráca vytvorili silnú komunitu profesionálov, ktorá neustále posúva trh vpred. K jubileu pripravilo METRO špeciálne ponuky, súťaže a aktivity – viac informácií nájdete na stránke www.metro.sk/25rokov.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.