OTS: Mazda odhalila svoj dizajnový bicykel a pohovku
TASR, 16. apríla 2015 10:17
MILÁNO a HIROŠIMA, Japonsko, 14. apríla /PRNewswire/ (TASR-OTS) - V predvečer otvorenia podujatia „Mazda Design: The Car as Art", ktoré sa koná v Miláne od 14. apríla 2015, spoločnosť Mazda Motor Corporation odhalila umelecké diela z dizajnérskej dielne Mazdy, vrátane „Bike by KODO concept" a „Sofa by KODO concept".
Fotografie -
http://www.image.net/mazda_milandesignweek2015 Video -
https://youtu.be/KDmphEXQ5dM
Podujatím „Mazda Design: The Car as Art" chce Mazda posunúť vývoj vyjadrenia pohybu tak, že sa snaží vyjadriť dva kľúčové pocity vychádzajúce z japonskej estetiky - RIN, cit pre skromnú dôstojnosť, a EN, zvodnú zmyselnosť, ktorá pôsobí priamo na zmysly.
„Bike by KODO concept" je dráhový bicykel, ktorý sa snaží vyjadriť prirodzenú krásu bicykla. Jeho minimalistická štruktúra je zložená z najmenšieho možného počtu častí. Rám bol pozorne vyklepaný z jediného oceľového plechu a čierne kožené sedadlo je ručne šité a zdobené rovnakým červeným vláknom a tvarom stehu, aký je aj na úplne novej Mazde MX-5. Kombinácia dynamiky a zvodnosti bicykla pripomína štýl Mazdy MX-5.
„Sofa by KODO concept" predstavuje exkluzívnu zmes rafinovaného citového dizajnu Mazdy a skvelého talianskeho remeselníctva, opierajúceho sa o dlhú tradíciu v nábytkárstve. Tvar pohovky je taký dokonalý ako úplne nová Mazda CX-3 a evokuje silný postoj, ktorý je spoločný všetkým vozidlám Mazda novej generácie.
Vystavené sú aj diela tradičných japonských remeselníkov, inšpirovaných dizajnovým jazykom Mazdy - KODO -- Duša pohybu. KODOKI je medená misa vytepaná z jedného medeného plechu v slávnej japonskej kovospracujúcej dielni Gyokusendo. SHIRAITO je tradičná lakovaná škatuľa, ktorú vytvoril Kinjo-Ikkokusai, a vyjadruje bohatstvo prírodných javov pomocou viacerých vrstiev laku a jemne drvených vaječných škrupín.
„Za posledných niekoľko rokov sa dizajn stal podstatnou súčasťou toho, čím sme, a dodáva umeleckú hodnotu celému zážitku zo značky Mazda," povedal Masahiro Moro, výkonný riaditeľ Mazdy, zodpovedný za globálny marketing. „Naše dizajnové novinky predstavujeme tu v Miláne, v meste, ktoré je na vrchole sveta dizajnu, aby sme pozdvihli imidž našej značky."
Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk