Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 20. júna 2025 9:43
OTS: Haier na prvom mieste v odvetví na zozname Top 50 najlepších čínskych globálnych značiek za rok 2025, v prvej desiatke už 9 rokov po sebe
Lingshui 20. júna (TASR/OTS) - /PRNewswire/ – Spoločnosť Haier si znovu zaistila prvé miesto v kategórii domácich spotrebičov v prestížnom rebríčeku Top 50 najlepších čínskych globálnych značiek za rok 2025, ktorý spoločne vydali Google a Kantar BrandZ. Je to už tretí rok po sebe, čo Haier vedie vo svojej kategórii, pričom už deviaty sa udržiava v prvej desiatke medzi čínskymi globálnymi značkami a ďalej tak posilňuje svoj globálny vplyv.
Rebríček Top 50 najlepších čínskych globálnych značiek za rok 2025, ktorý je považovaný za jeden z najautoritatívnejších systémov hodnotenia značiek na svete, pokrýva 11 hlavných svetových trhov vrátane USA, Veľkej Británie, Francúzska, Japonska a Indie. Hodnotí značky v 15 kľúčových kategóriách, ako sú domáce spotrebiče, spotrebná elektronika a automobilový priemysel. Rebríček vychádza z robustnej metodológie, ktorá kombinuje prieskumy Google, index vyhľadávania Google a databázu BrandZ od spoločnosti Kantar, ktorá predstavuje najväčšiu analytickú platformu značiek na svete.
Globálny úspech spoločnosti Haier vychádza z desaťročí strategického záväzku k dlhodobému rastu a nezávislému budovaniu značky. Už v 90. rokoch minulého storočia sa Haier, na rozdiel od ostatných výrobcov, ktorí sa orientovali na OEM export, vydal inou cestou. Spoločnosť trvala na rozvoji vlastnej značky a vstupe na vyspelé trhy, ako je Európa a USA, aby neskôr expandovala do rozvojových regiónov vrátane juhovýchodnej Ázie, Blízkeho východu a Afriky. Táto cesta založená na reinvestíciách a udržateľnom raste umožnila spoločnosti Haier dosiahnuť finančnú sebestačnosť na zahraničných trhoch už v roku 2016.
Za týmto účelom vytvoril Haier globálne integrovanú stratégiu „3 v 1" (lokalizovaný výskum a vývoj, výroba a marketing), aby presne vyhovela rozmanitým potrebám používateľov v rôznych regiónoch. Napríklad v súvislosti s nedostatkom energie a vysokými cenami v Európe uviedla na trh práčku Haier X11 s ekologickými technológiami a vylepšenými možnosťami úspory energie, ktorá ponúka 60-percentnú úsporu energie v porovnaní s prísnymi európskymi normami triedy A.
Na svojej globalizačnej ceste Haier aktívne spolupracuje s prestížnymi tenisovými turnajmi vrátane Roland-Garros, ATP Tour, Australian Open a China Open, pričom využíva prémiové športové značky, ktoré silne rezonujú s globálnymi fanúšikmi športu a spotrebiteľmi z vyššej triedy. Tieto spolupráce posilňujú image značky Haier ako synonyma „špičkovej inovácie" a „prémiového životného štýlu" v mysliach spotrebiteľov po celom svete.
V roku 2024 vykázala skupina Haier globálne tržby vo výške 55,9 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 8 %, a celkový globálny zisk 4,2 miliardy USD, čo je medziročný nárast o 13 %. Zahraničné tržby divízie Haier Smart Home dnes predstavujú viac ako 50 % jej celkového podnikania, čo odráža solídne globálne postavenie spoločnosti. Ako jeden z prvých čínskych podnikov, ktorý si vytvoril globálnu prítomnosť značky, je Haier podľa Euromonitoru už 16 rokov po sebe na prvom mieste v kategórii hlavných spotrebičov, čo dokazuje udržateľnú a silnú globálnu konkurenčnú výhodu.
Doteraz sa Haier presadil vo viac ako 200 krajinách a regiónoch sveta a dosiahol vedúce trhové pozície v kľúčových krajinách vrátane Číny, Spojených štátov a Nového Zélandu.
V Európe Haier naďalej vedie na viacerých kľúčových trhoch. V Japonsku kombinovaný trhový podiel značiek Haier a AQUA dosahuje prvé miesto v kategórii chladenia. V juhovýchodnej Ázii má Haier celkovo najväčší podiel na trhu. V Thajsku je na prvom mieste v bielej technike, mraziacich boxoch a klimatizáciách. Vo Vietname je Haier jednotka v chladničkách a práčkach, zatiaľ čo v Malajzii vedie v domácich klimatizáciách aj mraziacich boxoch. Značka sa dostala do prvej trojky na deviatich hlavných trhoch, ako napríklad India a Taliansko, a patrí medzi prvú päťku v krajinách vrátane Veľkej Británie a Filipín.
Vďaka dlhodobému a neochvejnému záväzku spoločnosti Haier k stratégii „3 v 1", ktorá integruje posilnený lokalizovaný prístup a kontinuálne inovácie produktov, si značka kladie za cieľ zlepšovať život pre používateľov po celom svete.
Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2714674/Haier_BrandZ_en_photo.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.