Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 4. februára 2019 10:29
Bratislava 4. februára (TASR-OTS) - Aliancia pre mladých - neformálna platforma firiem, ktoré spoločne pomáhajú zlepšovať pripravenosť mladých ľudí na potreby trhu práce, rozširuje svoju pôsobnosť z Európy do celého sveta. Nestlé a ďalších 19 medzinárodných firiem dnes oznámili vznik Globálnej aliancie pre mladých s cieľom pomôcť v nasledujúcich 4 rokoch 6 miliónom mladých ľudí nájsť si svoje miesto na trhu práce.
„Nestlé v roku 2014 iniciovalo v Európe vznik Aliancie pre mladých a spojilo firmy, ktoré sa popri svojom podnikaní venujú príprave mladých ľudí na vstup na trh práce. Ambíciou Nestlé bolo pomôcť pri riešení problému vysokej nezamestnanosti a nedostatočnej pripravenosti mladých na prax a umožniť spolupracujúcim firmám vytvárať synergie a zvyšovať efektívnosť rozvojových programov pre mladých. V Česku a na Slovensku združuje Aliancia 76 firiem a partnerských organizácií. V priebehu uplynulých rokov sa Aliancia pre mladých ukázala ako užitočný a mimoriadne úspešný projekt, preto som rád, že dnes prekračuje hranice Európy a stáva sa globálnou iniciatívou, ktorej cieľom je pozitívne ovplyvniť životy mladých ľudí po celom svete,“ hovorí Torben Emborg, generálny riaditeľ Nestlé Česko a Slovensko.
Podľa Svetového ekonomického fóra až 60 % detí nastupujúcich do základných škôl bude pracovať na takých pracovných pozíciách, ktoré dnes ešte vôbec neexistujú. Svetová banka zasa uvádza, že 60 % svetovej populácie nie je súčasťou neustále rastúcej digitálnej ekonomiky, keďže až 4 miliardy ľudí vo svete nemajú prístup k internetu.
Tradičné vzdelávanie samo o sebe nedokáže dostatočne pripraviť absolventov na súčasné a budúce potreby trhu práce. Súkromný sektor nesie svoju mieru spoluzodpovednosti na praktickom vzdelávaní mladých. Zároveň má príležitosť rozvíjať zručnosti a objavovať talenty v najpočetnejšej generácii mladých ľudí v histórii. Preto sa 20 medzinárodných súkromných spoločností rozhodlo spojiť sily v Globálnej aliancii pre mladých a umožniť mladým ľuďom získavať praktické pracovné skúsenosti, znalosti a zručnosti potrebné na prácu v 21. storočí. „Naše spoločnosti sú odhodlané podporovať a rozvíjať programy, ktoré mladým ľudom uľahčia prechod zo vzdelávacieho systému na pracovný trh a podporia rozvoj podnikateľského myslenia,“ hovorí Laurent Freixe, riaditeľ Nestlé pre Severnú a Južnú Ameriku.
Zakladajúcimi partnermi Globálnej aliancie pre mladých sú nasledovné spoločnosti: ABB, Adecco, BBVA, Cargill, Cemex, Engie, EY, Facebook, Firmenich, Mercer, Mastercard, Microsoft, Nestlé, Nielsen, Publicis, Rockwell Automation, SAP, Starbucks, Vodafone a White & Case. Aliancia v rámci svojej činnosti spolupracuje s renomovanými nekomerčnými inštitúciami, akými sú napr. Svetová banka alebo Solutions 4 Youth Employment.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.