OTS: Firmy konečne získajú jasný prehľad o efektívnosti svojej komunikácie ...

TASR, 10. júna 2025 10:27

OTS: Firmy konečne získajú jasný prehľad o efektívnosti svojej komunikácie: Mediaboard predstavuje metriku PRIMe

Bratislava 10. júna (TASR/OTS) – Na trhu rastie dopyt po jednoduchších, ale pritom presných nástrojoch na hodnotenie dopadu komunikácie. Spoločnosť Mediaboard prichádza s inovatívnym riešením v podobe PRIMe, novej metriky, ktorá umožňuje efektívne meranie výsledkov komunikácie v reálnom čase.

PRIMe tvoria štyri kľúčové piliere – relevancia, sentiment, dosah a kvalita obsahu. Tieto faktory spoločne vytvárajú jediné skóre reprezentované číslom, ktoré sumarizuje dopad mediálneho výstupu v rozmedzí od -100 do +100. Automatické vyhodnocovanie je zabezpečené AI modelom. Ten vyvinul tím spoločnosti Mediaboard. Pre zvýšenie presnosti je možné jednotlivé piliere manuálne upraviť.

„O PRIMe sme premýšľali prakticky od doby, keď sme s Mediaboard začínali. Prekážkou v efektívnosti však bola nutnosť manuálneho zadávania jednotlivých hodnôt skóre. Vďaka AI a nášmu vlastnému vývoju v posledných rokoch sme konečne takýto nástroj na hodnotenie medializácie značky vytvorili,“ vysvetľuje Ľubomír Šimášek, CEO Mediaboard Slovakia.

V oblasti PR podľa Šimášeka dlhodobo chýbala metrika, ktorá by umožnila efektívne a transparentne merať význam a dopad mediálnych výstupov. Tradične sa používal GRP (Gross Rating Point), čo je miera, ktorá vyjadruje, koľkokrát cieľová skupina zaznamenala reklamu. Aj keď to môže ukázať, koľko ľudí výstupy zasiahli, neurčuje to, aká úspešná alebo presná bola komunikácia.

Na druhej strane AVE (Advertising Value Equivalency) meria, akú hodnotu by stála reklama, ktorá by dosiahla rovnaké mediálne pokrytie. Toto hodnotenie však neberie do úvahy kvalitu alebo skutočný dopad komunikácie. Aj preto sa považuje za zavádzajúce.

Tieto metriky, či už samostatne alebo spoločne, nedokázali plne zachytiť význam a úspech mediálnej komunikácie. Pokročilejšie riešenia boli často finančne a časovo náročné, a teda dostupné iba väčším spoločnostiam. PRIMe je prvou metrikou, ktorá dokáže efektívne a transparentne merať relevanciu a dopad mediálnych výstupov, čím tieto údaje sprístupňuje širokému okruhu marketingových a komunikačných profesionálov.

Dominuje zrozumiteľnosť

Unikátnosťou PRIMe je, že môže slúžiť nielen PR tímu pri internom vyhodnocovaní výsledkov, ale všetkým, ktorí sú zapojení do komunikácie značky. Zároveň vďaka automatizácii komunikačným agentúram výrazne uľahčí vyhodnocovanie i prezentáciu výsledkov. Marketingové oddelenie získa v reálnom čase relevantné dáta pre riadenie stratégií či kampaní. Manažmentu tak poskytne zrozumiteľnú a zmysluplnú metriku.

„Veľkú rolu hrá práve komplikovanosť súčasných metrík a spôsobov vyhodnotenia, ktoré nie sú ľahko uchopiteľné pre iné oddelenia alebo vedenie firiem. V mnohých firmách potom PR reporty zostávajú nepochopené, končia v šuplíku a ďalej sa s nimi nepracuje alebo vôbec nevznikajú. PRIMe je v tomto iný. Je to prvá metrika, ktorá sa pozerá na meranie medializácie optikou klienta a prispieva tak k posilňovaniu pozície PR v organizácii,“ dodáva Šimášek.

Barcelonské princípy a vývoj PRIMe

PRIMe bola vyvinutá v súlade s Barcelonskými princípmi 3.0, medzinárodne uznávanými štandardmi pre meranie komunikácie, ktoré kladú dôraz na kvantitatívne aj kvalitatívne aspekty PR, pričom reflektujú skutočný vplyv na reputáciu a obchodné ciele.

Praktická aplikácia a spolupráca

Na vývoji PRIMe sa podieľali odborníci z oblasti PR a dátovej analytiky vrátane zástupcov z ASCOPA, Asociácie strategickej komunikácie a vzťahov s verejnosťou. Metrika bola overená v praxi v spolupráci so spoločnosťou IKEA, ktorá bola zapojená do jej vývoja a testovania.

O spoločnosti

Mediaboard je česká technologická spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2015 s cieľom poskytnúť českému PR prostrediu moderné nástroje na analýzu a prácu s dátami. V roku 2018 otvorila samostatnú pobočku pre slovenský trh, v roku 2024 aj v Poľsku a Chorvátsku. Mediaboard sa v posledných dvoch rokoch umiestnil medzi päťdesiatimi najrýchlejšie rastúcimi technologickými firmami v strednej Európe a získal ocenenie Deloitte Technology Fast 50. Ponúka široké portfólio komplexných monitorovacích a analytických služieb, ktoré neustále rozširuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňujú komplexné analýzy výstupov, e-mailové reporty, prehľadné štatistiky aj monitoring sociálnych sietí. Služby spoločnosti Mediaboard využíva množstvo významných spoločností, medzi ktoré patrí Transparency International ČR, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlík.cz, Ministerstvo dopravy ČR i SR, OMV Česká republika i mnoho ďalších firiem, ktoré chcú efektívne komunikovať a vnímať informácie v širšom kontexte.

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring