OTS: FIFA je pod tlakom, aby sa pridala ku kampani ...

TASR, 3. júna 2025 9:00

OTS: FIFA je pod tlakom, aby sa pridala ku kampani Kick Big Soda Out kvôli negatívnym vplyvom na zdravie – Vital Strategies Globálni lídri v oblasti zdravia kritizujú rolu Coca-Coly v svetovej súťaži

New York 3. júna (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Silná koalícia globálnych odborníkov a podporovateľov zdravia vyzýva FIFA, aby ukončila svoje dlhodobé partnerstvo so spoločnosťou Coca-Cola. Obviňuje spoločnosť zo „športového zavádzania" v súvislosti s negatívnym vplyvom sladených nápojov na zdravie. Kampaň Kick Big Soda Out (Vykopnime Big Soda zo športu) zdôrazňuje, ako sponzorstvo Coca-Coly priamo podkopáva deklarované záväzky FIFA v oblasti zdravia a fair play. Pred turnajom FIFA Club World Cup 2025 aktivisti naliehajú na okamžité opatrenia na ochranu fanúšikov – najmä detí – pred zavádzajúcimi asociáciami značiek.

Kampaň Kick Big Soda Out získala celosvetový význam počas olympijských hier v Paríži v roku 2024, keď viac ako 255 000 signatárov petície a 93 organizácií vyzvalo Medzinárodný olympijský výbor, aby ukončil partnerstvo so spoločnosťou Coca-Cola. Správa od Vital Strategies (https://www.vitalstrategies.org/resources/sportswashing-through-media-coca-colas-olympic-play-a-research-report/) však zistila, že 78 % mediálneho pokrytia prezentovalo sponzorstvo Coca-Coly v priaznivom svetle s dôrazom na propagáciu značky, spoločné hodnoty alebo ekonomické výhody, zatiaľ čo iba 2 % článkov primárne partnerstvo kritizovali – pričom uvádzali obavy, ako je vykorisťovanie, zdravotné riziká alebo neetické praktiky.

„FIFA tvrdí, že sa zasadzuje za zdravie, ale jej hlboké väzby s Coca-Colou svedčia o niečom inom," povedala Trish Cotterová z Vital Strategies. „Keďže FIFA poskytuje spoločnosti Coca-Cola platformu na štadiónoch, pri vysielaní a na sociálnych sieťach, priamo propaguje produkt spájaný s rastúcou mierou obezity, cukrovky 2. typu a srdcových ochorení. Očividne ide o „športové zavádzanie" a narúša to verejné zdravie aj dôveryhodnosť značky FIFA."

Futbaloví fanúšikovia a zástancovia teraz požadujú, aby FIFA ukončila svoje partnerstvo s Coca-Colou v druhej vlne kampane Kick Big Soda Out na YouTube, Instagrame a Facebooku.

„FIFA sa môže rozhodnúť chrániť integritu futbalu a prestať poskytovať korporáciám bezkonkurenčnú príležitosť na zlepšovanie ich imidžu," povedal Dr. Simón Barquera, prezident Svetovej federácie obezity. „Odmietnutím Big Soda môže FIFA uviesť to, čo káže aj do praxe."

Kampaň Kick Big Soda Out sa zameriava na rastúci počet globálnych dôkazov spájajúcich nadmernú konzumáciu cukru s neinfekčnými chorobami. V krajinách s nízkymi príjmami – kde výskyt týchto ochorení rastie alarmujúcou rýchlosťou – veľké značky agresívne predávajú sladené nápoje miliónom spotrebiteľov.

„Pre FIFA nastal rozhodujúci moment. Reklama veľkých značiek nabáda deti k nezdravej konzumácii. Obmedzenie marketingu je nevyhnutné na podporu zdravia a pohody detí," povedala Carolina Pieros z Red PaPaz.

Fanúšikovia sa môžu pridať k hnutiu, ktoré žiada ukončenie partnerstva FIFA s Coca-Colou na www.kickbigsodaout.org a zapojiť sa do diskusie pomocou hashtagu #KickBigSodaOutofSport.

Kontakt pre médiá:

Rachel Burns, rburns@vitalstrategies.org

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring