Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 7. októbra 2025 9:42
OTS: Busworld 2025: CRRC EV uvádza dva plne elektrické autobusy a predstavuje digitálny inteligentný nízkouhlíkový systém mestskej dopravy, ktorý nanovo definuje inteligentnejšiu mestskú mobilitu
Brusel 7. októbra (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - CRRC Electric Vehicle Co., Ltd. (https://m.chinabuses.org/manufacturers/manufacturer_77.html ) (ďalej len „CRRC EV"), dcérska spoločnosť CRRC Corporation Ltd. (https://www.crrcgc.cc/en/73_7225/index.html), predstavila na kongrese Busworld Europe 2025 Congress (ďalej len „Busworld 2025"), ktorý sa otvoril 4. októbra v Bruseli v Belgicku, dva prelomové plne elektrické autobusy.
Na výstave spoločnosť CRRC EV predstavila aj svoje riešenie digitálneho a inteligentného nízkouhlíkového systému mestskej dopravy CRRC (ďalej len „Solution"), čím si upevnila vedúce postavenie v oblasti systémov úžitkových vozidiel na nové zdroje energie, technológií čistej energie (veterná/solárna/skladovanie) a kapacít pre celý priemyselný reťazec.
Prémiový plne elektrický autokar EU12C, navrhnutý pre cestovanie vyššej triedy, spája architektúru s napätím 800 V so špičkovým výkonom 480 kW a krútiacim momentom 5 100 Nm, aby dokázal zdolať stúpania nad 30 %. Jeho elegantná karoséria s nízkym odporom vzduchu a pokročilé pohonné ústrojenstvo zabezpečujú dojazd až 550 km na jedno nabitie a zároveň podporujú ultrarýchle nabíjanie, ktoré minimalizuje prestoje.
Plne elektrický dvojposchodový tranzitný autobus ED12 prepraví až 126 cestujúcich a v prevádzkových podmienkach ESORT má dojazd v meste až 560 km na jedno nabitie. Má ľahké telo z hliníkovej zliatiny série 6 000, typické pre vysokorýchlostné železnice, ktoré sľubuje 20-ročnú životnosť. Autobus je tiež vybavený 10-vrstvovou bezpečnostnou architektúrou batérií.
Systém spoločnosti CRRC EV pozostáva zo štyroch úrovní pre komplexné riešenie verejnej dopravy:
• Jeho Smart Cloud Brain (Centrum kontroly tranzitných operácií, TOCC) je centralizovaná platforma, ktorá spája veľké dáta, umelú inteligenciu a internet vecí s cieľom poskytovať komplexné snímanie, prenos, analýzu a aplikácie – čím sa zlepšuje presné riadenie mestskej dopravy a rozhodovanie v reálnom čase.
• Urban MaaS (Mestská mobilita ako služba) dáva prednosť verejnej doprave s plánovaním riadeným umelou inteligenciou, preprave na požiadanie a inteligentnej údržbe. Jeho dvojúrovňová sieť využíva ako základ metro, inteligentnú železnicu a autobusy s vedľajšími traťami a mikrokyvadlovou dopravou pre spojenia na poslednú míľu. V meste Ču-čou jazdí v rámci pilotného projektu „Yunshang Bus" na požiadanie päť vozidiel CRRC H05, pričom mesačné tržby sú viac ako desaťkrát vyššie než v prípade autobusovej dopravy na pevných trasách.
• Inteligentná logistika integruje verejnú dopravu s logistikou, čím sa znižujú náklady na doručenie na poslednú míľu o 50 percent a zároveň sa zvyšuje efektivita o 40 percent.
• Prostredníctvom postupných, na scenároch založených modernizáciách implementuje zelená infraštruktúra integráciu vozidiel, ciest a cloudu s vnímaním na úrovni SL3 na kľúčových mestských križovatkách, čím podporuje autonómne riadenie, inteligentné usmerňovanie dopravy a sieťové služby.
CRRC využíva odborné znalosti celého priemyselného reťazca v oblasti komponentov na nové zdroje energie a riešení čistej energie na budovanie udržateľnej mobility. Sektor „veterných, solárnych, vodíkových vozidiel" spoločnosti CRRC ročne vyprodukuje 32,5 miliardy kilowatthodín čistej elektriny a znižuje emisie CO2 o 40 miliónov ton. Spoločnosť sa zaviazala k inováciám a integrácii ekologickejšej a inteligentnejšej mestskej dopravy na celom svete.
Video – https://mma.prnewswire.com/media/2789131/crrc_ev.mp4
Fotografia – https://mma.prnewswire.com/media/2789132/crrc_ev_photo.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.