Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 12. septembra 2025 8:33
OTS: Brazílske ministerstvo školstva, UNESCO a Huawei spúšťajú projekty digitálnej transformácie otvorených škôl v Bahia a Pará
SAO PAULO, 12. septembra /TASR/OTS) - /PRNewswire/ -- Brazílske ministerstvo školstva, UNESCO a spoločnosť Huawei spustili pilotné projekty „Technologicky vybavené otvorené školy pre všetkých" v Bahia a Pará.
S dôrazom na zelené digitálne vzdelávanie a oslovenie regiónov s nedostatočnou dostupnosťou týchto služieb projekt poskytne školám:
- infraštruktúru prepojenia,
- solárne energetické systémy,
- vzdelávanie učiteľov v oblasti vzdelávacích technológií,
- digitálne zariadenia do učební,
- digitálne učebné osnovy.
Projektom, ktorý podporuje Ministerstvo školstva štátu Bahia a Pará a prebieha v rámci iniciatívy digitálnej inklúzie spoločnosti Huawei TECH4ALL, sa zriadia aj dve centrá pre vzdelávanie učiteľov, ktoré budú pokrývať severný a severovýchodný región Brazílie. Dokončenie týchto dvoch centier, ktoré vedie Laboratórium kreativity a inovácií pre základné vzdelávanie (LabCrie), je naplánované na koniec roka 2025.
„Táto iniciatíva ukazuje, ako môžu prepojenie, digitálne nástroje a odborná príprava učiteľov zlepšiť priestory na vzdelávanie. Nejde len o používanie technológií, ale o ich kritické, kreatívne a udržateľné začlenenie, čím sa naše školy, pedagógovia a študenti pripravia na výzvy dneška a zajtrajška," uviedol Iuri Rubim, generálny riaditeľ Inštitútu Anísia Teixeiru v rámci Ministerstva školstva štátu Bahia.
V súlade so 4. cieľom trvalo udržateľného rozvoja OSN a teraz vo svojej druhej fáze sa projekt Otvorené školy zameriava na vytvorenie odolných vzdelávacích systémov, ktoré podporujú vnútroštátne politiky vzdelávania, podporia digitálnu transformáciu sektora vzdelávania a rozšíria spravodlivý prístup k digitálnemu vzdelávaniu.
„Veríme, že táto iniciatíva je kľúčová pre pokrok v digitalizácii vzdelávania v Brazílii. Pôsobí ako katalyzátor pre prípravu spoločnosti na digitálnu transformáciu a zabezpečuje, aby sa budúcnosť budovala s väčšou inováciou a spravodlivosťou pre všetkých," povedal Rafael Herdy, pedagóg a koordinátor technológií na Ministerstve školstva štátu Pará.
Školenie učiteľov sa zameria na vzdelávanie učiteľov stredných a vysokých škôl v oblasti zeleného digitálneho vzdelávania a umelej inteligencie. Cieľom školiaceho programu, ktorý je realizovaný prostredníctvom virtuálnej vzdelávacej platformy ministerstva školstva AVAMEC, je priniesť úžitok 1 000 učiteľom a študentom z verejných škôl v mestách Jequié a Breves.
„UNESCO si uvedomuje, že žiadna obrazovka nikdy nenahradí učiteľa, ale veríme v obrovský potenciál technológií vo vzdelávaní pri budovaní inkluzívnejšej a udržateľnejšej budúcnosti," povedala Maria Rehderová, projektová koordinátorka UNESCO v Brazílii. „Táto iniciatíva predstavuje krok vpred v integrácii technológií a vzdelávania. Vyvinieme metodiky v oblasti zeleného digitálneho vzdelávania a umelej inteligencie založené na dialógu so samotnými pedagógmi."
Cieľom projektu je aj posilnenie verejných politík Brazílie v oblasti digitálneho vzdelávania vrátane vypracovania vnútroštátnej príručky o zelenom digitálnom vzdelávaní, ktorá zahŕňa vylepšené vnútroštátne platformy, prepojenie škôl, budovanie udržateľnej technologickej infraštruktúry a školenie učiteľov v oblasti umelej inteligencie.
„Otvorené školy odrážajú záväzok spoločnosti Huawei demokratizovať prístup k technológiám a budovať inkluzívnejšiu digitálnu budúcnosť," povedala Elise Machadová, koordinátorka pre vládne záležitosti v spoločnosti Huawei Brazília. „Veríme, že digitálna inklúzia začína vzdelávaním. Projekty ako tento spájajú inovácie, udržateľnosť a ľudský rozvoj a majú priamy vplyv na komunity v regiónoch s historicky nedostatočnou dostupnosťou týchto služieb.
Popri Brazílii v súčasnosti prebiehajú projekty druhej fázy otvorených škôl v Egypte a Thajsku. Fáza I prebiehala od roku 2020 do roku 2024 v Egypte, Etiópii a Ghane.
Egypte sa v rámci projektu Otvorené školy podporuje 950 000 pedagógov od materských škôl až po 12. ročník prostredníctvom Národného centra dištančného vzdelávania.
V Etiópii projekt priniesol úžitok 12 000 študentom a 250 pedagógom v 24 stredných školách a zlepšil celoštátny prístup k vzdelávacím platformám pre študentov a pedagógov.
V Ghane projekt oslovil 1 000 učiteľov a 3 000 študentov a posilnil národné vzdelávacie platformy.
Fotografia – https://mma.prnewswire.com/media/2770933/Students_and_teachers_from_Breves_Public_School__Par__State__Brazil___Photo_credit__Huawei.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.