Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 29. mája 2023 9:32
OTS: Až 74 percent Slovákov nakupuje na internete. Spôsob doručenia si chcú vyberať
Bratislava 29. mája (TASR/OTS) - Na internete aspoň občas nakupuje až 74 percent Slovákov. Takmer polovica ľudí na Slovensku však patrí medzi pravidelných zákazníkov internetových obchodov, ktorí si zvykli na pohodlie a efektivitu online nakupovania. Zákazníci sú na služby nároční. Pri doručovaní tovaru vyžadujú flexibilitu a chcú mať na výber z viacerých možností. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper barometer spoločnosti DPD.
Takmer polovica ľudí (47 %) nakupuje na internete pravidelne. Títo stáli zákazníci robia až 88 % všetkých objednávok e-shopov a nechávajú si doručiť v priemere 4 balíky do mesiaca. „Pre veľkú časť Slovákov sa nákupy na internete stali bežnou, rutinnou záležitosťou. Ich množstvo bude aj naďalej rásť. Sú však nároční na služby, ktoré sú s online nákupmi spojené. Týka sa to najmä možností pri doručovaní objednávky,“ vysvetľuje marketingová manažérka DPD, Andrea Bačíková.
Zákazníci internetových obchodov považujú za najdôležitejšie mať možnosť výberu z viacerých možností doručenia zásielky a chcú mať kontrolu nad tým, kedy a kde si zásielku preberú. Podľa prieskumu chcú mať k dispozícii pokročilé notifikácie o pohybe zásielky a presnú informáciu o intervale doručenia. Dôležité je tiež pre nich mať možnosť zmeniť si dátum alebo miesto doručenia podľa ich potreby. Až 70 % zákazníkov považuje za dôležité poznať dopredu meno kuriérskej spoločnosti. „Ľudia dnes majú na internete viac možností, kde si tovar objednať. Dôležité je pre nich to, aby sa k ním objednávka dostala jednoducho a rýchlo,“ hovorí Andrea Bačíková.
Ľudia si najčastejšie nechávajú doručovať zásielky na domácu adresu. Túto možnosť využíva až 79 % zákazníkov. Rýchlo však rastie obľuba odberných miest. Až 42 % si svoje zásielky vyzdvihuje v odberných miestach a 28 % si necháva svoje balíky doručiť do samoobslužného boxu. Zákazníci bežne využívajú viacero spôsobov doručenia a chcú mať možnosť meniť miesto a čas, kde si zásielku vyzdvihnú. Mať kontrolu nad zásielkou im umožňuje napríklad mobilná aplikácia myDPD, v ktorej môžu trasu balíka sledovať na mape v reálnom čase a majú možnosť si celý proces doručovania prispôsobiť tak, aby vyhovoval ich momentálnym potrebám.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.