Vyjadrenie: MŠVVaŠ: Príprava a vzdelávanie pedagogických a odborných...

20. októbra 2021 17:57
Vyjadrenie: MŠVVaŠ: Príprava a vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov je témou druhého kola spoločných stretnutí k tvorbe stratégie inkluzívneho vzdelávania Bratislava 20. októbra (TASR) - Ministerstvo školstva je opäť o krok bližšie k prijatiu stratégie inkluzívneho vzdelávania na Slovensku. V najbližších dňoch budú predstavení odborní garanti, ktorí sú tvorcami jednotlivých oblastí. V rámci prípravy a tvorby stratégie inkluzívneho vzdelávania sa v máji 2021 realizovalo 12 spolupodieľaných diskusných stretnutí s rôznymi aktérmi vo vzdelávaní zo Slovenska, aj zo zahraničia. Diskutovalo sa o príkladoch dobrej praxe i bariérach pri zavádzaní inkluzívneho vzdelávania na Slovensku. Skúsenosti, podnety aj návrhy, ktoré vzišli z týchto stretnutí boli jedným z dôležitých podkladových materiálov pri tvorbe stratégie inkluzívneho vzdelávania. "Už budúci týždeň, v dňoch 26. - 28. októbra 2021, sa bude realizovať druhé kolo participatívnych stretnutí so zástupcami aktérov vo vzdelávaní a odbornými garantmi k tvorbe stratégie inkluzívneho vzdelávania. Jednotlivé stretnutia budú zamerané na oblasti, ktorých sa stratégia inkluzívneho vzdelávania prioritne dotýka," približuje štátna tajomníčka Svetlana Síthová. Prvé stretnutie bude podľa jej slov zamerané na niekoľko dôležitých tém - inkluzívne vzdelávanie, desegregácia výchovy a vzdelávania, debarierizácia budov a škôl. Súčasťou tejto diskusie bude aj ďalšia z kľúčových oblastí - destigmatizácia, ktorá je zameraná na vytváranie bezpečného prostredia pre všetkých účastníkov inkluzívneho vzdelávania a rovnako na formovanie a utváranie si pozitívnych postojov k akejkoľvek odlišnosti. „Vychádzajúc z východiskových princípov inkluzívneho vzdelávania, pedagogickí a odborní zamestnanci musia byť pripravení uspokojovať rozmanité potreby všetkých účastníkov vzdelávania, flexibilne meniť vzdelávacie prostredie, aplikovať rozličné, aj alternatívne metódy učenia a vzdelávania, poskytovať viaceré spôsoby plnenia náročných požiadaviek a flexibilné formy hodnotenia individuálneho pokroku tak, aby bolo vzdelávanie na všetkých úrovniach dostupné všetkým deťom, žiakom a študentom,“ vysvetľuje Síthová. Na základe vyššie uvedeného bude druhé participatívne stretnutie venované kľúčovej téme zameranej na prípravu a vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov. Poslednou diskutovanou témou bude poradenský systém v školstve. Podľa vyjadrenia odborných garantov tejto oblasti je podpora inkluzívneho vzdelávania cestou poradenských činností v poradenstve smerujúca k podpore každého dieťaťa/žiaka, študenta, podľa ich individuálnych potrieb. V úvode jednotlivých stretnutí budú predstavení odborní garanti, ktorí sú tvorcami jednotlivých oblastí stratégie inkluzívneho vzdelávania na Slovensku. TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR. Upozornenie: TASR zverejňuje vyhlásenia, stanoviská, oznámenia v pôvodnom znení, dodanom zadávateľom, bez redakčnej úpravy. V zmysle § 5, ods. 2 zákona č. 167/2008 Z. z. o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve TASR nezodpovedá za obsah týchto informácií. Zverejňovanie vyhlásení, stanovísk a oznámení orgánov verejnej moci vykonáva TASR v zmysle § 3, ods. 5 zákona č. 385/2008 Z. z. o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky ako službu vo verejnom záujme. rt
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring