OTS: P&G podporujú prírodné klimatické riešenia za účelom rýchlejšieho postupu...

TASR, 17. júla 2020 17:23

P&G podporujú prírodné klimatické riešenia za účelom rýchlejšieho postupu vo veci riešenia klimatických zmien a zaväzujú sa dosiahnuť v rámci svojej činnosti uhlíkovú neutralitu

Do roku 2030 zredukujú emisie skleníkových plynov o 50 % a nakúpia elektrinu zo 100%tne obnoviteľných zdrojov pre všetky prevádzky a podporia prírodné riešenia klímy, ktorých benefitom bude zvýšený uhlík, ktorý vyrovná zostávajúce množstvo emisií skleníkových plynov z prevádzky spoločnosti

CINCINNATI 16. júla - (TASR/OTS/BUSINESS WIRE) - Spoločnosť Procter & Gamble (NYSE: PG) dnes zverejnila svoj nový zámer v priebehu desaťročia vykonávať svoju činnosť po celom svete už len uhlíkovo neutrálne a to prostredníctvom rôznych zásahov, ktoré ochránia, zlepšia a obnovia prírodu. Záväzok byť uhlíkovo neutrálny do nasledujúceho desaťročia reprezentuje kritické obdobie pre svet, kedy by malo prísť k zrýchleniu progresu v téme klimatickej zmeny a P&G pôjde ešte ďalej a prekročí tento svoj cieľ založený na vedeckých poznatkoch a zredukuje emisie skleníkových plynov na 50 % dodatočným podporovaním portfólia prírodných riešení klímy. Tieto snahy budú prospešné pre zvýšenie množstva uhlíka, ktorý vyrovnáva akékoľvek zostávajúce emisie v nasledujúcich 10 rokoch, čo umožní prevádzke P&G pracovať uhlíkovo neutrálne v nasledujúcom desaťročí. Na základe terajších odhadov spoločnosť bude potrebovať vyrovnať ~30 miliónov metrických ton uhlíka v období od roku 2020 do roku 2030.

Prioritou spoločnosti P&G je naďalej zredukovanie emisií. Spoločnosť P&G chce do roku 2030 zredukovať emisie zo skleníkových plynov na 50% a nakúpiť 100%tne obnoviteľnú elektriku a na splnení týchto cieľov do roku 2030 už pracuje. Navyše spoločnosť P&G sa bude zapájať do nových veterných, solárnych či geotermálnych projektov s cieľom ešte viac urýchliť prechod na obnoviteľné zdroje energie. Tieto snahy sú v súlade s tým, čo je podľa vedy v oblasti klímy potrebné na to, aby sa zabezpečilo, že spoločnosť robí, čo treba, aby obmedzila nárast teploty na svete a v tom bude pokračovať aj po roku 2030. Hoci na základe dnešných technológii niektoré emisie nemôžu byť do roku 2030 eliminované. Investovaním do prírodných riešení klímy spoločnosť v najbližších desiatich rokoch urýchli dopad týchto riešení na klímu.

Kritické obdobie

Posledné správy zdôraznili, že svet nedosahuje potrebné zníženie emisií skleníkových plynov a že nasledujúce desaťročie predstavuje kritické obdobie, kedy musia byť emisie znížené, aby sme obmedzili zvýšenie teploty na 1,5° C. Táto úloha bude oveľa ťažšia, ak ľudstvo nezačne znižovať emisie pred koncom desaťročia. Do roku 2050 musia emisie uhlíka klesnúť na nulu alebo sa k nim musia priblížiť. Ak nebudeme konať teraz, budúce generácie budú vystavené väčšiemu riziku dôsledkov zmeny klímy a dosiahnutie globálnych cieľov Parížskej dohody bude oveľa zložitejšie.

"Zmena klímy sa deje a je potrebné konať teraz," povedal David Taylor, predseda predstavenstva a generálny a výkonný riaditeľ spoločnosti P&G. "Znížením našej uhlíkovej stopy a investovaním do prírodných klimatických riešení bude naša prevádzka uhlíkovo neutrálna počas nasledujúcich desať rokov, čo pomôže chrániť zraniteľné ekosystémy a spoločenstvá na celom svete."

Prírodné klimatické riešenia: "Príroda sama o sebe môže vyriešiť jednu tretinu klimatických zmien"

P&G bude spolupracovať s Medzinárodným fondom ochrany prírody a Svetovým fondom na ochranu prírody s cieľom identifikovať a financovať celý rad projektov navrhnutých na ochranu, zlepšenie a obnovu kritických ekosystémov, ako sú lesy, mokrade, trávne porasty a rašeliniská. Dôležitým aspektom prírodných klimatických riešení je navyše popri sekvestrácii väčšieho množstva uhlíka potenciál prinášať zmysluplné environmentálne a sociálno-ekonomické ďalšie výhody, ktoré slúžia na ochranu a zlepšenie prírody a živobytia miestnych komunít. Keď sa spoločnosť P&G pohne vpred, spoločnosť sa bude snažiť identifikovať, zmerať a oznámiť ďalšie relevantné benefity svojej investície do prírody.

P&G vyvíja detailné portfólio projektov a investuje do projektov po celom svete. Medzi projekty, ktoré sú už známe, patria:

- Projekt v spolupráci s Medzinárodným fondom ochrany prírody na ochranu provincie Palawan na Filipínach - Na ochranu, zlepšenie a obnovu mangrovníkov rastúcich v Palawane a kritických ekosystémov. Palawan je štvrtou najviac "nenahraditeľnou" oblasťou na celom svete a to pre jedinečnú a ohrozenú divočinu.

- Plán na obnovu Atlantického pralesa v spolupráci so Svetovým fondom na ochranu prírody - V Atlantickom pralese na východnom pobreží Brazílie so zameraním na položenie základov pre obnovu lesnej krajiny s významnými dopadmi na biodiverzitu, vodu, potravinovú bezpečnosť a ďalšie benefity pre miestne komunity.

- Evergreen Alliance v spolupráci s organizáciou Arbor Day Foundation spája korporácie, komunity a občanov, aby podnikli podstatné kroky na ochranu životných potrieb postihnutých zmenou klímy - vrátane výsadby stromov s cieľom obnoviť oblasti zničené požiarmi v severnej Kalifornii a posilniť lesy v Nemecku.

"Príroda musí byť kľúčovou súčasťou každej stratégie na boj proti klimatickým krízam," povedal Dr. M. Sanjayan, výkonný riaditeľ spoločnosti Conservation International. "Výskum ukazuje, že naše ciele v oblasti klímy nemôžeme splniť, pokiaľ nebudeme chrániť, obnovovať a zlepšovať správu ekosystémov bohatých na uhlík. Je pravda, že toto úsilie môže priniesť tretinu zníženia emisií potrebných v nasledujúcom desaťročí a čo je dôležitejšie, podporiť živobytie komunít v prvej línii zmeny klímy. Teší nás, že spolupracujeme so spoločnosťou Procter & Gamble na ochrane prírody - investícii, ktorá je pre ľudí a našu planétu prínosom."

"Spolupracovali sme so spoločnosťou P&G na urýchlení pokroku v oblasti klímy a ochrane lesov už viac ako desať rokov, pretože rozsah ich podnikania znamená, že môžu dosiahnuť výsledky v takom rozsahu, že to urobí rozdiel," povedala Carter Roberts, prezidentka a výkonná riaditeľka Svetového fondu na ochranu prírody v USA. "Dôležité je, že tento pokrok sa neobmedzil iba na ich vlastnú stopu. Spoločnosť P&G bola prvým partnerom Aliancie kupcov obnoviteľnej energie, ktorá pomohla rozšíriť podnikové obstarávanie energie z obnoviteľných zdrojov po celých Spojených štátoch. Dnešné oznámenie znamená ďalší pokrok tým, že sa viac zameriava na úlohu, ktorú môže zohrávať ochrana prírody - nielen pri absorbovaní emisií uhlíka, ale aj pri poskytovaní služieb a zdrojov, ktoré udržujú život na zemi. Tešíme sa na spoluprácu so spoločnosťou P&G pri plnení týchto nových záväzkov v nasledujúcom desaťročí."

Značky P&G sa ujímajú vedenia v oblasti znižovania uhlíkovej stopy a menia zvyky v prospech klímy

Záväzok splniť viac ako len cieľ stanovený na podklade vedeckých poznatkov pre zníženie prevádzkových emisií je dôležitý, ale spoločnosť sa tam nezastaví. Už viac ako dve desaťročia sa spoločnosť P&G zaväzuje využívať vedeckú prísnosť pri posudzovaní životného cyklu svojich výrobkov s cieľom lepšie porozumieť emisiám zo svojho dodávateľského reťazca a spotrebiteľskému využívaniu svojich výrobkov (rozsah 3 emisií). Až 85% emisií spoločnosti P&G v tomto rozsahu pochádza zo spotrebiteľského využívania svojich výrobkov. Spoločnosť P&G ovplyvňuje prostredníctvom svojich značiek päť miliárd ľudí a s tým prichádza zodpovednosť za to, aby spotrebitelia mali možnosť znížiť svoje uhlíkové stopy výrobkami, ktoré sú navrhnuté tak, aby pomohli šetriť energiu, vodu a prírodné zdroje.

- Viac ako 60% stopy pracieho prostriedku je vo fáze používania spotrebiteľom, väčšinou súvisí s energiou použitou na zohriatie vody. Ariel a Tide optimalizujú zloženie čistiacich prostriedkov pre vysokú účinnosť pri praní pri nízkej teplote a inšpirujú pozitívne správanie pri praní "Perte na 30" a "Perte v studenej vode". Cieľom je, aby 70% náplne stroja bolo zaťažením nízkoenergetických cyklov a hlavný pokrok sa dosiahol vzdelávaním spotrebiteľov v USA za posledných desať rokov o výhodách nízkoenergetických umývacích cyklov. Spoločnosť P&G odhaduje, že od roku 2015 ušetrené emisie pochádzali od spotrebiteľov, ktorí začali viac využívať nízkoenergetické pracie cykly a išlo zhruba o 15 miliónov metrických ton CO2, čo je rovnaké, ako keby zmizli z ciest tri milióny automobilov.

- Popierajúc rozšírený mýtus výrobok Cascade ukazuje spotrebiteľom, že umývačka riadu je navrhnutá tak, aby bola šetrila vodou a energiou v porovnaní s umývaním v umývadle. Cascade a tablety do umývačky Fairy umožňujú zákazníkom preskočiť predpranie a šetriť vodu a energiu potrebnú na zohriatie vody. Umývacie prostriedky Fairy a Dawn odstraňujúce mastnotu umožňujú úsporu vody a energie: znížením teploty vody o 20 ° C môžu spotrebitelia pri každom praní ušetriť až 50 % CO2 z celkovej stopy.

"Našou úlohou ako lídrov je vytvoriť ekonomiku a životný štýl s takými nízkymi emisiami, ako to len pôjde, ktoré budú dostupné a žiadané pre všetkých," povedala Virginie Helias, riaditeľka oddelenia trvalej udržateľnosti firmy P&G. "Je našou zodpovednosťou ochrániť kritické zásoby uhlíka a investovať do riešení, ktoré zregenerujú našu planétu. Zákazníci chcú taktiež urobiť viac pre riešenie klimatickej zmeny. Ako spoločnosť s našimi značkami ovplyvňujeme 5 miliárd ľudí; usilujeme sa o zmenu každý deň tým, že podporujeme zodpovednú spotrebu produktov a to produktmi, ktoré sú účinné a intuitívne umožňujú prijatie nových návykov vedúcich k nižším emisiám."

Dnes o 8.00 h východného času/14.00 h stredoeurópskeho letného času zvoláva odborníkov a popredných predstaviteľov v oblasti klímy k okrúhlemu stolu, diskusia bude moderovaná National Geographic a bude sa týkať sile prírody ako riešeniu klímy. Účastníkmi budú výkonný riaditeľ P&G - David Taylor, riaditeľka oddelenia trvalej udržateľnosti v P&G - Virginie Helias, výkonný riaditeľ organizácie Conservation International - Dr. M. Sanjayan, výkonný riaditeľ Svetového fondu na ochranu prírody v USA - Carter Roberts, a aktivisti v oblasti klímy Clover Hogan, Jiaxuan Zhang, Kehkashan Basu a Vanessa Nakate.

Ak sa chceš dozvedieť viac o novom záväzku P&G rozvíjať prírodné klimatické riešenia a dosiahnuť do budúceho desaťročia uhlíkovú neutralitu, navštív našu webovú stránku Multi Media Release site.

O Procter & Gamble

P&G prináša zákazníkom na celom svete jedno z najsilnejších portfólií dôveryhodných, kvalitných, popredných značiek, vrátane Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. Komunita firmy P&G pokrýva podnikateľské aktivity v približne 70 krajinách po celom svete. Prosím navštív http://www.pg.com, a dozvieš sa posledné správy a informácie o firme P&G a ich značkách.

Pozri zdroj na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200716005294/en/

Kontakty

P&G pre médiá:

Maria Burquest

P&G, pre globálnu komunikáciu

Burquest.mh@pg.com

Loukia Tzekaki

P&G, pre komunikáciu s Európou

Tzekaki.l@pg.com

Zdroj: Procter & Gamble Company

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring