OTS: Spotrebitelia sa obávajú, ale krajiny tápajú pri hľadaní riešení...

TASR, 14. decembra 2018 14:09

Spotrebitelia sa obávajú, ale krajiny tápajú pri hľadaní riešení globálnej otázky používania plastov

Agentúra Orb Media sa zamerala na štyri aspekty problémov s plastových odpadov: odpad v mori, mikroplasty, chemikálie a recyklácia

WASHINGTON, 14. decembra 2018 (TASR/OTS/PRNewswire) -- Najnovšia správa a dátová analýza agentúry Orb Media Inc. dokazuje, že sa spotrebitelia obávajú o vplyv plastov na životné prostredie. Verejnosť nemá presné informácie o zodpovednosti, o možnostiach, o úlohách vlád a priemyselných odvetví pri znižovaní množstva plastovej kontaminácie.

Správa uvádza, že:

Náhrady plastových tašiek generujú zásadnejšiu uhlíkovú stopu

Kompostovateľné plastové tašky nie je možné rozkladať na skládkach odpadu alebo v prírode a je nutné ich triediť a zahrievať v priemyselných podnikoch. Väčšina bioplastov predstavuje rovnaké nebezpečenstvo pre životné prostredie a výraznejšiu uhlíkovú stopu.

Zo štúdií vyplýva, že výroba a presun sklenených fliaš vyžaduje skoro päťnásobne viac energie.

Výroba papierových tašiek, ktorú mnohí považujú za zelenšie riešenie, produkuje viac znečistenia vzduchu ako produkcia igelitiek.

Postoj ovplyvňuje návyky spojené s recykláciou

Z najnovších výskumoch vyplýva, že nálada v komunite môže ovplyvňovať mieru recyklácie. Priemerná hmotnosť recyklovaného odpadu v kampuse jednej univerzity v USA bola skoro o 50 percent vyššia po tom, čo študenti danej vysokej školy vyhrali basketbalový zápas v porovnaní so situáciou, keď prehrali alebo skončili remízou. V daždivých dňoch sa celkové množstvo domáceho recyklovaného odpadu v jednej londýnskej štvrti znižovalo o celý kilogram na každý milimeter zrážok.

Mikroplasty sú všade

Menej sa v rámci problematiky plastov hovorí o nadmernom znečistení mikroplastmi, ktoré sa nachádzajú v jedle, vo vzduchu, v pôde a vode či o bezpečnosti chemických aditív v obaloch na potraviny.

Orb Media je hrdým partnerom členov siete Orb Media Network (OMN), skupiny globálnych médií nastoľujúcich dôležité témy a spolupracujúcich na súčasnom publikovaní článkov v záujme vyvolať celosvetový záujem o zásadné problémy týkajúce sa vlády, priemyslu, výskumu, občianskej spoločnosti a verejných otázok.

Účastníci OMN: Channels TV (Nigéria), Dhaka Tribune (Bangladéš), Folha de Sao Paolo (Brazília), Tempo Media Group (Indonézia), The Hindu (India), YLE (Fínsko), CBC (Kanada), SVT (Švédsko), Die Zeit (Nemecko), BBC (Spojené kráľovstvo), Cadena SER-Prisa (Španielsko), El Comercio (Peru), El País (Uruguaj), Mail & Guardian (Južná Afrika), El Tiempo (Kolumbia), La Nación (Argentína), eNCA (Južná Afrika), South China Morning Post (Čína), Louisville Public Media (Spojené štáty).

O spoločnosti Orb Media

Orb Media je nezisková novinárska organizácia informujúca o otázkach, ktoré sú dôležité pre miliardy ľudí po celom svete. Spojením pôvodného výskumu, analýzy údajov, spravodajstva z terénu a zapojenia verejnosti nastoľuje Orb Media vo svojich článkoch nové témy týkajúce sa výziev našej planéty. orbmedia.org/theplasticquestion.

Kontakt: Lara Kline, 1-202-9058370, lara@littletomato.co

Foto - https://mma.prnewswire.com/media/797937/Orb_Media_Plastic_Debris.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring