Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 12. decembra 2020 12:20
Bratislava 12. decembra (TASR) - Boj proti plytvaniu potravinami je morálnou aj ekonomickou výzvou, do ktorej sa môže zapojiť každý. V Lidli sa plytvanie potravinami nenosí. Diskont najnovšie spustil komunikáciu "Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré". Lidl takto označuje potraviny, ktoré sa blížia ku koncu dátumu minimálnej trvanlivosti, a predáva ich s výraznými zľavami. Zákazníci ich nájdu v chladiacich regáloch, v špeciálne označených boxoch.
"Medzi pojmy, ktoré charakterizujú Lidl jednoznačne patria aj zodpovednosť a efektivita. Veríme, že takto uvažujú aj naši zákazníci a preto sme sa rozhodli pre novú a ešte výraznejšiu komunikáciu potravín, ktoré sú úplne bez viny, len sa im skracuje dátum minimálnej trvanlivosti. Ak ich zákazník zachráni, získa hneď trikrát: zabráni plytvaniu, ušetrí a dostane garantovanú Lidl kvalitu," povedal Pavol Černek, vedúci úseku organizácie predaja v Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Najviac potravinového odpadu vzniká v domácnostiach a preto je neplytvanie zodpovednosťou a výzvou nás všetkých. Lidl sa proti plytvaniu potravinami snaží bojovať na viacerých frontoch. Optimálne nastavená šírka sortimentu prináša okrem úspory času pre zákazníkov aj výhodu v podobe čerstvosti a neplytvania potravinami. Diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke a tie teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch. "Tovar si objednáva každá predajňa podľa svojej dennej potreby - nie menej a nie viac. Tento proces sme nedávno zmenili a zaviedli väčšiu automatizáciu tak, aby objednávky boli čo najpresnejšie. S ohľadom na predpokladané množstvá predaných potravín nastavujeme aj našu logistiku. Podľa presných pravidiel a efektívne zlacňujeme tovar tak, aby sme zákazníkom ponúkali stále čerstvé výrobky a zároveň dokázali za výhodné ceny predať aj potraviny s končiacim dátumom spotreby," vysvetlil P. Černek.
Lidl zároveň spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a ďalšími charitatívnymi organizáciami. Podľa situácie im venuje potraviny, ktoré s ohľadom na legislatívu nie je možné predávať, kvalitatívne sú však stále vyhovujúce. Potraviny, ktoré už nie sú vhodné na ľudskú spotrebu putujú do bioplynových staníc, kde je z nich vyrábaná energia. Lidl navyše na jeseň spustil dlhodobý projekt "Podeľ sa a pomôž", potravinovú zbierku aká tu ešte nebola. V rámci nej podporuje takmer 100 lokálnych organizácií pomáhajúcich tým, ktorí to najviac potrebujú. Za prvé dva mesiace sa podarilo naplniť trvanlivými potravinami 1000 nákupných vozíkov, čo predstavuje podporu v hodnote 150 000 eur.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.