Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 26. marca 2019 14:16
Bratislava 26. marca (TASR-OTS) - Hodnota potravín nakúpených od slovenských dodávateľov pre Lidl Slovenská republika rastie významne rýchlejšie než celkový obrat diskontného reťazca
Spoločnosť Lidl Slovenská republika pokračuje v podporuje slovenských dodávateľov, v obchodnom roku 2018 od nich nakúpila tovar v hodnote bezmála 234.000.000 eur. Ide pritom o nákupné a teda nie predajné ceny, alebo inak povedané - spomenutých 234 miliónov dostali od diskontného reťazca priamo dodávatelia.
V porovnaní dvoch obchodných rokov ide o nárast vo výške viac ako 33 miliónov eur, resp. takmer 17 %. Tento rast je pritom výrazne rýchlejší ako rast celkového obratu diskontného reťazca.
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky - jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Dodávatelia zo Slovenska zaviezli takmer 30 % všetkého potravinového tovaru pre Lidl, čo zároveň tvorí najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 23 % a v poradí tretí boli Nemci s viac ako 19 %. Dodávatelia zo spomenutých troch krajín majú viac ako 72 %-ný podiel na celkovo zavezených potravinách pre Lidl Slovenská republika.
Diskontný reťazec realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 134 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.