OTS: Komuniké z konferencie INTRACO Special 2012

TASR, 7. novembra 2012 15:35

Bratislava 7. novembra (TASR-OTS) - Dňa 6. novembra 2012 sa v Bratislave uskutočnila konferencia o obchode a marketingu INTRACO Special 2012, ktorú pravidelne organizuje spoločnosť INCOMA Slovakia v spolupráci so Zväzom obchodu a cestovného ruchu SR. Konferencia sa koná každý rok pri príležitosti Európskeho dňa obchodu.

Nosná myšlienka podujatia „Kvalita – zodpovednosť nás všetkých!“ rezonovala počas diskusného fóra, do ktorého boli prizvaní zástupcovia obchodu, výroby i štátnej správy.

Prezident ZOCR SR pán Pavol Konštiak upozornil na fakt, že za nepriaznivou situáciou, ktorá je v odvetví slovenského poľnohospodárstva a výroby, netreba hľadať len obchod, ako to v médiách a vo vyjadreniach zástupcov Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR zaznieva. V prvom rade treba príčinu hľadať v diskriminačnom rozdeľovaní európskych dotácií pre poľnohospodárov. Tam vzniká reťazenie následného znevýhodnenia ďalších podnikateľov SR, výrobcov, ktorých vstupy do výrobku sú takto nákladnejšie a výsledná cena na Slovensku vyrábaných produktov je tým negatívne ovplyvnená. Riešením tohto stavu je vytvorenie lepších podmienok na podnikanie v sektoroch poľnohospodárstva a výroby.

Prioritou obchodu je zabezpečenie čoraz lepších služieb pre zákazníkov v súlade s ich očakávaniami. Ako je zrejmé z prieskumov, spotrebiteľ je a bude stále vysoko citlivý na cenu pri výbere tovaru vzhľadom na jeho príjmy. Preto je povinnosťou obchodu zabezpečiť pre neho to, čo požaduje.

ZOCR SR a jeho zástupcovia sú hlboko presvedčení, že regulácia vzťahov medzi odberateľom a dodávateľom, či cenová rada nevyriešia situáciu v prospech zvýšenia podielu domácich výrobkov a už vôbec neovplyvnia spotrebiteľa, aby začal vo zvýšenej miere nakupovať domáce výrobky. Obchod vie, že nositeľom tejto zmeny je v prvom rade spotrebiteľ sám. Dôkazom toho, že si to obchod uvedomuje, je aj fakt, že od roku 2009 obchodné siete združené v ZOCR SR ako jediní začali spoločne vzdelávať spotrebiteľa, prečo je dôležité nakupovať výrobky a produkty vyrobené a dopestované na území Slovenska. Prostredníctvom rôznych edukačných kampaní známych pod názvami Nakupujeme doma, Kvalita z našich regiónov či Zlaté dno, ktoré sú súčasťou projektu na podporu stability makroekonomiky, sú pripravení dlhodobo vplývať na spotrebiteľské návyky občanov SR.

Obchod nevzdeláva len spotrebiteľa, ale aj seba a pravidelne už dve desaťročia sa stretáva na odborných konferenciách. Osvojovanie si nových trendov v spotrebiteľských očakávaniach, účinných formách komunikácie so zákazníkom robí z odvetvia obchodu vysoko progresívne a konkurenčné odvetvie, čo môže byť inšpiráciou pre ďalších.

Ing. Eva Szabóová generálna sekretárka Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR

UPOZORNENIE:

Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

mš gl

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring