Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 19. septembra 2019 13:24
Bratislava 19. septembra (TASR-OTS) - Záujem firiem a inštitúcií o mediálne analýzy každým rokom rastie približne o 10 %. Významnú časť nárastu tvorí záujem o výskumy sociálnych médií. Firmy a inštitúcie si uvedomujú, že online reputácia, názory a reakcie užívateľov v sociálnych médiách sú pre nich a povesť ich značiek rovnako dôležité ako medializácia v klasických médiách. Newton Media preto prichádza s novým nástrojom vo webovom rozhraní NewtonOne pre monitoring a analýzu sociálnych médií.
V roku 2020 bude na svete každý človek produkovať približne 1,75 MB online dát za sekundu*. Len na Slovensku využíva sociálne siete 60 % Slovákov**. V sociálnych médiách si okrem bežnej komunikácie užívatelia, zákazníci, influenceri či iné osobnosti verejného života, vymieňajú názory a skúsenosti, diskutujú a hodnotia. Či chceme alebo nie, aj v tomto priestore sa formuje povesť a imidž značiek, preto nie je šťastné ho ignorovať. Tieto informácie spolu s redakčným obsahom médií vytvárajú komplexný mediálny obraz a sú veľkým pomocníkom pri plánovaní a nastavovaní komunikačnej stratégie, ako aj pri vyhodnocovaní komunikačnej kampane a jej presahu do priestoru sociálnych médií.
Na uľahčenie sledovania takého veľkého toku digitálnych dát vznikol nový modul pre monitoring sociálnych médií. Rozširuje klasický monitoring médií o dimenziu sociálnych médií, a to v jednej aplikácii. Manažéri komunikácie tak môžu sledovať celý mediálny vesmír z jednej aplikácie.
Nový modul pre monitoring sociálnych médií zahŕňa dáta z najvyužívanejších sociálnych médií: Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, recenzie, diskusie a fóra. Všetko na jednom mieste s ďalšími užitočnými funkciami a možnosťami sledovať aj klasické médiá (TV, rozhlas, tlač a internet). Pre hlbší a detailnejší pohľad do medializácie na sociálnych médiách Newton Media ponúka aj vypracovanie komplexnej analýzy sociálnych médií. Vďaka monitoringu sociálnych médií experti komunikácie získajú prehľad o komunikácii cieľových skupín a širokej verejnosti v sociálnych médiách. Môžu taktiež sledovať komunikáciu konkurencie a ďalšie relevantné témy. Vďaka uloženiu tradičných a sociálnych médií na jednom mieste môžu experti vidieť, ako sa mediálna komunikácia prelieva z tradičných médií do tých sociálnych a naopak.
Výhody monitoringu sociálnych médií:
- Intuitívne vyhľadávanie podľa kľúčových slov, názvu článku/príspevku alebo podľa URL
- Jednoduchý monitoring obsahu v sociálnych médiách
- Vizualizácia mediálnych dát v interaktívnych grafoch
- Označovanie dôležitých zmienok a kategorizácia zmienok do analytických zložiek
- Automatická identifikácia sentimentu zmienky (sentiment zmienok možno jednoducho editovať)
- Údaje o počte lajkov, reakcií, komentárov a zdieľaní v detaile každej zmienky
- Exporty zmienok v praktických formátoch (Html, E-mail, Excel, PDF, Word a ďalšie)
*Podľa výskumu DOMO
**Na základe dát Eurostatu
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.